Wednesday, 29 April 2020

JUADAH IFTAR RAMDHAN KE-5-PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN GCOVID 19 (DAY 43)RAMDHAN 2020


Hari Rabu..28 April 2020 dah masuk hari ke 43 Perintah Kawalan Pergerakan-Covid 19
Keseluruhan juadah iftar hari ke 5 puasa:
Menu juadah Ramadhan 5:

1. Nasi Putih
2. Sambal Sardin + Telur & Petai
3. Sayur Kangkung Tumis Belacan
4. Telur Dadar
5. Kuih Ketayap
6. Pisang Goreng
7. Kurma & Air Kosong

Juadah Iftar hari ke-5
Puasa kali ni aku banyak tolong mak aku kat dapur
Coz xde buat apa kannn
Heeeew

2. SAMBAL SARDIN +TELIR & PETAI..


3. SAYUR KANGKUNG TUMIS BELACAN..


4.  TELUR DADAR


KARI IKAN BAKI SEMALAM


5. KUIH KETAYAP.....



6. PISANG GORENG...
 Mak aku la cakap nak sangat makan pisang goreng. Kata mak aku nak buat sikit jer.
Memang sikit, hanya 5 biji pisang belah dua dapat 10pcs.Lepas iftar tengok piring dah kosong. Semua suka sebab mak aku goreng panas-panas dah nak dekat berbuka.. Lagipun dah lama x makan pisang goreng. Rindu sangat kat pisang goreng tau.
Muah3 miss you pisang goreng
Eh, aku ni dah kenaper???? 🤭


Mak aku ajak ramai-ramai doa sebelum waktu dah nak dekat waktu berbuka. Semua doa masing-masing..
Agak2 apa doa aku????
Mana boleh cakap..
Heeee tapi nanti nak cakap juga sebab nak minta semua doakan untuk aku agar apa yang aku doa tu الله  makbulkan..

1 comment: