Sunday, 29 June 2014

KETUPAT GORENG vs KETUPAT KUAH KACANG.......HARI TERAKHIR SEBELUM PUASA

Ketupat Adabi  Goreng....Lunch hari Sabtu 30 Sya'ban 1435.....haaa cam bagus je ingat tarikh bulan Hijrah...tu pun sebab malam tu ada pengumuman mula puasa pada hari Ahad 29 Jun 2014....Sah la sabtu tu 30 Sya'ban...heee

Ni Ketupat Dengan Kuah Kacang.....ni peberet kakak ngan aku...Mak aku masak ni sebab kakak nak makan Ketupat dengan Kuah Kacang semalam....Aku pun memang suka makan Ketupat Dengan Kuah Kacang...
Sebenarnya Ketupat Goreng ni untuk abang...Sebabnya abang masih berpantang makan walaupun dah sebulan operate....Mak aku kata abang xleh makan kuah kacang tu sebab ada kacang tanah & ada letak ikan bilis...Takut gatal...Lagipun abang kata dia lagi suka Ketupat Goreng ....
Minggu lepas pun mak aku dah masak Ketupat Goreng untuk abang...Abang kata sedap..
Ni gambar Ketupat Adabi yang mak aku masak 10 hari lepas...18 Jun2014...Semalam 28Jun 2014...tapi ketupatnya sama je..Beli Ketupat segera Adabi..Mak aku kata kebus 2 jam baru isinya cantik...pastu makan la ngan kuah kacang @ buat Ketupat Goreng...
Mak aku kata nak buat Ketupat Goreng ni lebih kurang sama macam masak Mee Goreng @ Kuey Teow Goreng...Ni gambar minggu lepas nyer sebab semalam aku gi Kelas Tambahan ...mana sempat amik gambar mak aku masak..

 KETUPAT GORENG
Bahannya macam dalam gambar ni la....dah nama Ketupat Goreng....Kena la rebus ketupat adabi tu dulu...heee
Pastu kena ada 3 cili merah...2 bawang putih...1 bawang besar...isi ayam....taugeh...kucai....telur ...kicap manis...minyak masak & sikit garam....tu je..

- Cili merah+ bawang putih+ bawang besar tu kena blend dulu..

Cara Masak Ketupat Goreng:
1. Mula2 panaskan sikit minyak dalam kuali & tumis bahan yang dah blend..sampai garing..
2. Pastu masukkan isi ayam...garam.kicap manis & biar sampai ayam tu masak..
3. Pastu masukkan Ketupat Adabi yang dah dipotong 6 setiap sebiji...Mak aku kata dia guna 10 biji ketupat..Gaul rata
4. Tolak Ketupat Gereng ke tepi kuali & pecahkan 2 biji telur & gaul rata bersama Ketupat Goreng...
5. Pastu masukkan kucai dan taugeh,,Goreng sekejap sahaja & terus angkat...

Bubuh dalam pinggan & makan la hehehehe..Ni aku nyer pinggan..Makan ngan copstik..
Mak aku kata ada sejenis masakan cina yang hampir sama dengan Ketupat Goreng ni.Aku pun pernah tengok Astro channel 707 memang ada masakan cina macam ni..Tapi dorang x guna ketupat,dorang guna nasi yang dibuat macam kuih & potong dadu..Macam nasi impit la..






Ni versi 10 Jun....penuh ngan sayur...
Ni versi 28 Jun ...xde kucai..hanya ada daun sup je..Tapi sedapnya sama je...Bezanya versi 28 Jun ada pilihan nak makan Ketupat dengan Kuah Kacang....Ahad dah puasa ...Jumpa lagi  dengan Ketupat pada 1 Syawal nanti...Lagi banyak ketupat...ada Ketupat Palas...Ketupat Adabi...Ketupat Daun Buluh & banyak lauk & Biskut Raya.....Puasa..puasa..puasa...sibok je nak raya...heeeee


Saturday, 28 June 2014

SALAM RAMADHAN....



Malam tadi Penyimpan Besar Raja-raja dah umumkan kat TV  yang tarikh mula berpuasa pada tahun ini jatuh pada hari 1 Ramadhan....
Hahahahaha...lawak la sangat...
Memang la puasa pada 1 Ramadhan...
Haaaa....kalau tengok kalender..Ahad ni = 29 Jun 2014....
Hmmmm nasib baik hari cuti...
Kalau dah Ahad tu puasa...makanya malam ni orang dah start Solat Terawih la...
Hari tu aku dah pujuk mak aku ajak gi Solat Terawih kat Masjid Alam Damai.....
Tapi mak aku kata jauh sangat...
Harap2 malam nanti mak aku berubah la fikiran & nak la gi solat Terawih kat Masjid Alam Damai sebab masa kelas tambahan tadi kitorang dah janji ramai-ramai nak gi Solat Terawih kat Masjid Alam Damai tu....




JUS TEMBIKAI..

Jus Tembikai..
Merah menyala oh Jus Tembikai,,,,,
Sejak abang operate ni mak aku memang selalu sangat buat macam2 Jus...Jus oren la..Epal la..Tembikai la... Limau la...untuk abang...untuk aku la sekali...hehehehe..
Kadang2 xde buah,mak aku aku buat Jus Milo je...eh,milo panggil jus ke...? hahahahahaha
Mak aku kata supaya luka abang cepat baik..Lagipun mak aku kata nak kasi abang minum banyak air...

JUS TEMBIKAI MERAH MENYALA...
1/4 buah tembikai merah
gula ikut manis
air batu
air masak 1/2 jug
1. Kupas & potong tembikai jadi kiub.
2. Masukkan dalam blender  bersama gula & air masak.
3. Blend hingga halus...Kalau nak blend kasar pun ok...boleh rasa ada buah tembikai dalam jus tu,
4.Tuang dalam jug & tambah air batu...
5. Nak minum..?
    Kena la tuang dalam gelas dulu.....xkan nak minum dalam jug plak..hehehehe
    Pastu amik gambar dulu untuk FB,IG @ Blog...baru minum...hahahahahaha

KEM KEBANGSAAN KAT KELANTAN.....SEMINGGU TINGGALKAN SEKOLAH

Baru balik dari Kelantan...
Sejak 20 Jun aku tinggalkan kelas sebab aku  terpilih untuk gi Kem Kebangsaan kat Kelantan...
Hari Selasa cikgu Iswandi dari Pusat Kokurikulum KL call mak aku bagitau aku terpilih & pagi Rabu cikgu Iswandi datang sekolah aku nak bagi surat sebab masa dah suntuk...
20 Jun tu hari Jumaat minggu lepas tidur kat Pusat Koko KL 2 malam sampai pagi Ahad..Pagi Ahad 22 Jun pagi2 kami Kontinjen Wilayah Persekutuan seramai 20 orang bertolak ke Kelantan dengan Bas Pusat Koko..
Tahun lepas cikgu kata Peringkat kebangsaan buat kat Kota Kinabalu....waaa bestnye...!!!
Tapi rezeki aku tahun ni buat kat Kota Bharu la pulop..huhuhu....xpo lah...xbuleh gi KK...gi KB ...pon boley...heeee
Ni gambar masa baru sampai pusat koko KL.Bertolak dari Kelantan pagi lagi..dalam pukul 10 lebih..Pukul 10 malam baru sampai KL... Gambar2 sepanjang kem tu cikgu kata nanti dia upload kat FB dia & nanti boleh copy dari situ...aku belum buka fb & web pusat koko pun lagi.....
Sampai pusat koko pun x boleh terus balik sebab cikgu nak bagi taklimat & nak bagi sijil...Gambar ni mak aku yang amikkan ...Sebab tu blurrr jew....mak aku kata dia xtau nak setting untuk malam....laaa...awat x habaq...hehehee
 Penat giler sebab 5 hari 4 malam kat Kelantan memang penuh ngan aktiviti macam-macam...Tapi banyak la pengalaman yang aku dapat...Boleh kenal & dapat ramai kawan dari seluruh Malaysia ..cuma x sempat nak rapat2 ngan peserta dari negeri lain sebab lain kumpulan & lain negeri...
Kerana aku selalu sangat mengajuk sorang peserta dari Sabah...sampai KL aku masih terikut2 cakap Sabah ngan mak aku..hahahaha.....
Mak aku kata pukul 8.30 malam mak aku dah sa,pai kat Pusat Koko untuk tunggu aku...sebab mak aku teru gi tunggu aku selepas amik kakak kat TBSBTS..Masa aku turun bas nampak mak aku sorang je...Rupanya Mak aku kata ...kakak pening naik bas...so,kakak ada dalam kereta tengah tido..Abang plak memang tunggu kat kereta la sebab x boleh berdiri lama2 sebab masih pakai tongkat...
10.30 malam cikgu baru nak bagi sijil.....Aku dapat sijil untuk Johan Painball sebab kumpulan akku menang...Tapi lepas tu cikgu kutip balik sijil tu sebab  cikgu kata nanti cikgu akan pos kat sekolah ..Sebabnya sijil penyertaan belum siap...Nanti cikgu kirim sijil tu bersama sijil penyertaan..
Alaaaa... aku baru je nak tunjuk kat mak aku..kat abang..kat kakak & kat kengkawan....Cikgu Mior pun dah pesan hari tu suruh bawa sijil tu hari Isnin nak sampaikan kat perhimpunan.......Nampak gayanya hari Isnin ni x dapat lagi la kot...xpe lah....nanti kan dapat juga kan.....heee

Saturday, 21 June 2014

SARAPAN ORANG SAKIT...UNTUK ABANG....


Citer minggu lepas.....Ni sarapan untuk abang....Sandwich ngan Teh O panas...
Sepatutnya abang x boleh minum air teh,tapi mak aku kata sebab Milo dah habis. Nak buat nescafe abang xnak... buat je lah air teh O panas..

Mak aku kata nenek x kasi abang minum teh sebab orang sakit x boleh minum teh..Nenek kata teh ada angin ..xtau plak aku yang teh ada angin sebab masa aku duduk tepi air teh tu x rasa angin pun...
Sandwich tu plak inti telur...Pun mak aku kata masa baru operate nenek x kasi makan telur takut luka bernanah..Tapi ni dah 2 minggu operate...abang nak makan telur..Mak aku buatkan Sandwich Telur + Jelapeno Cheese...

SANDWICH TELUR + JELAPENO CHEESE
3 keping roti
2 biji telur
minyak zaitun
daun salad
Mayo
Jelapeno cheese powder
sikit garam & lada hitam

1. Pukul telur + garam + lada hitam serbuk
2. Panas minyak zaitun & buatkan 2 telur dadar...x perlu garing,cukup hanya telurnya masak sahaja.
3. Panaskan roti atas kuali tanpa minyak sebentar hingga nampak berkerak.Sapu mayo pada setiap roti.
4.Bancuh cheese powder dengan sikit air panas.
5. Ambil satu roti yang dah sapu mayo & ketakkan sekeping telur dadar.
6. Letak  salad atas telur dadar tersebut & sapu jelapeno cheese.
7. Latak sekeping lagi roti & lapis lagi dengan telur serta salad.
8.Cucuk dengan lidi cingkil gigi supaya sandwich yang tebal tidak bersepah..


 Sebenarnya ada lagi menunya untuk sarapan abang...

Yang ni baru betul2 SARAPAN UNTUK ORANG SAKIT....hahahahaha
Setiap hari abang kena makan 3 jenis ubat setiap kali lepas breakfast...lepas lunch & lepas dinner....
Tengok dalam bekas ubat abang .
Yang bulat putih macam panadol tu ada 10 papan x 10 biji = 100..
Yang warna hijau kuning tu ada 5 papan x10 biji = 50 biji...
Yang putih kuning tu  ada 3 papan x 10 biji = 30 biji
Huh....kira jumlah ubat tu pun aku dah geli tekak...

Friday, 20 June 2014

CERITA JUS LEMON...

Jus Lemon....Masam-masam manis ..Jus Lemon ni sebenarnya memang masam gilerrrrrrrrrr...Tapi kalau letak gula rasanya jadi la masam2 manis...hee
Mak aku la suka sangat minum Jus Lemon ni..Masa ni ,rasanya setiap hari mak aku buatkan Jus Lemon.Masa hari pertama Cuti Sekolah bulan Mei baru ni nenek ngan abang datang hari pertama cuti sekolah..Sebabnya abang nak kena masuk wad 29 Mei tu..Pastu 2x mak aku gi pasar malam ngan nenek..2x juga mak aku beli kambing panggang..Sebab tu mak aku kata kena banyak minum Jus Lemon..Sebab nak kurangkan kolestrol dan lemak makan kambing banyak sangat...Hmmmm...aku belasah je sebab kambing tu kan kesukaan aku..Jus Lemon plak aku suka sebab sedap ...tu je..
Tapi nenek x makan daging kambing...Nenek kata dia memang x makan dari dia kecik sampai sekarang..Hmmm rugi la .....sebab daging kambing sedap..hehehe
Nak buat Jus Lemon ni pun bukan susah sangat pun...

JUS LEMON..

2 biji lemon
1/2 cawan gula
1/2 cwn air panas
1/2 jug air
Air batu

1. Parut kulit lemon yang warna kuning...Yang kuning je tau..yang putih tu pahit
2.  Masuk kulit lemon (ni namanya lemon zest) dalam cawan & tuangkan air panas..Masa ni bau dia harum & segar..Lemon yang kulitnya dah diparut itu dibelah 2 dan perah airnya.
3. Tapis air lemon zest & dalam jug air & tambah gula..Kacau & tambah air masak & air batu...siap...

Seminggu rasanya mak aku asyik buatkan Jus Lemon..Nenek pun suka juga minum Jus Lemon ni walaupun nenek x makan kambing...Tapi masa hari abang masuk wad kat HUKM tu nenek sakit..Nenek x boleh bangun sebab muntah2 & pening kepala.Niat nenek nak jaga abang kat wad x kesampaian...hanya mak aku & kakak gilir2 jaga abang...Hari ke-3 abang operate baru nenek boleh bangun & gi melawat abang..


Apa kaitannya dengan Jus Lemon..?
Haaa...yang ni mak aku baru ceritakan beberapa hari yang lepas..Masa ni nenek dah balik kampung dah pun...Mak aku kata nenek pening dan muntah2 hari tu mungkin sebab Jus Lemon...
Hah..sebab Jus Lemon...?
Mak aku kata mungkin la...Kebarangkaliannya adalah tinggi..!!!!
Hahahahaha..dah macam eksperimen Sains la plak...
Tapi kenapa sebab Jus Lemon plak...beracun ke..?

Haaa...mak aku kata..dia baru ingat yang nenek ada sakit Tekanan Darah Rendah...
Hmmm..apa plak tu...x faham aku..
Kata mak aku...macam aku ni kira tekanan darah adalah normal...sihat la kata mak aku...
Kalau ada yang kena tekanan darah tinggi memang bahaya & boleh bawa maut kalau x dirawat..sebab pembuluh darah boleh pecah kalau tekanan terlalu tinggi...Tekanan darah rendah plak ?
Hahahaha..mak aku terang macam doktor plak...
 Tapi aku bukan la faham sangat pun...bila mak aku cakap aku angguk je la...buat2 faham..hehehehe..jangan cakap ngan mak aku plak ...kang kecik plak hati mak aku tu..heee
Macam nenek mak aku kata tekanan darahnya rendah sebab tu nenek mudah pening & muntah2...& mak aku kata makanan yang berasid yang masam2 akan menjadikan tekanan darah akan turun...
Agaknya sebab tu la nenek pening & muntah2...
Mak aku kata mungkin sebab mak aku asyik buat Jus Lemon setiap hari & bila nenek minum tekanan darah nenek jadi makin rendah...
Mak aku kata dia dah rasa bersalah sebab menyebabkan nenek jadi camtu...
Ooooooooooo.....

Wednesday, 11 June 2014

CERITA ABANG KAT WAD....

Hari Sabtu... ke-3 abang kat wad...masa ni dah operate...abang operate hari Jumaat....Tapi hari Jumaat aku x dapat datang tengok abang..Sebab mak aku kata aku kena juga gi Kelas Tambahan PIBG tu..
Pastu lepas amik aku kat kelas tambahan ,,mak aku terus hantar aku balik rumah sebab nenek masih belum boleh bangun..Aku ngan kakak jaga nenek kat umah..Mak aku je terus gi HUKM semula..Mak aku kata abang dah masuk Labour Room pukul 11 pagi...Pastu pukul 5 petang mak aku call bagitau abang baru kuar dai Bilik Pembedahan tu..
Hari Sabtu tengahari balik dari Kelas Tambahan baru mak aku bawa aku jumpa abang..Sebelum tu singgah Petronas sebab nak tukar baju..Mak akku x kasi pakai baju sekolah sebab takut x boleh masuk.Kan dia ada tulis bawah 12 tahun x boleh masuk..Tukar la baju supaya xtau aku sekolah rendah..hahahaha
Masa abang tidur,,aku kacau abang puas2...abang memang x boleh turun dari katil 5 hari...Tu sebab aku kacau abang sebab abang x boleh lawan...hahahahaha(gelak jahat)..
Selama 5 hari tu abang pakai pampers macam baby la..tapi pampers dia 5x lebih besar la..Tiap hari mak & kakak akan tukarkan pampers abang..Siang hari mak aku akan jaga abang..Malam pulak kakak akan jaga..Kakak kata dia tidur atas kerusi je sampai pagi..Nasib baik kakak kerja sampai 30 Mei je,,,dapat la dia jaga abang..Aku memang nak jaga tapi mak aku kata kanak2 bawah 12 tahin x dibenarkan..

Abang kata dah seminggu dia x "BERRY" ( berak la...) sebab x boleh turun katil..Kencing pun dalam pampers..Dia kata dia terpaksa tahan Berry sebab kalu Berry dalam pampers takut masa nak cuci nanti habis 1 wad muntah..hahahaha..!!!!!!
Kesian aku tengok abang...Nak bangun pun susah sebab ada dua wayar ..Kat belakang ni mak aku kata Nurse bagitau ..itu wayar Apidural..Ada nampak macam berdarah & wayar kecik bersambung dengan kotak elektrik yang ada macam picagari besar..Mak aku kata tu untuk mengurangkan kesakitan.Kat tangan pulak ada wayar bersambung dengan botol air yang digantung pada katil..memang x boleh bergerak la..
Sebab tu siang & malam kena tunggu abang...abang kata dia lebih rela kakak tukarkan pampers dia daripada membenarkan nurse2 yang muda cantik tu tukarkan pampersnya....hahahaha..taupun dia malu....
Makanya setiap hari mak aku akan jaga abang di wad tu walaupun ada jururawat yang boleh jaga..Malam pulak ...setiap malam kakak akan jaga abang..Abang kata kakak jaga dia dengan baik sepanjang seminggu tu ..Cuma malam second last  abang kad wad kakak merajuk sebab dia nak tukar shif ngan mak aku...tapi mak aku suruh juga kakak jaga abang shif malam..Sebabnya hari Selasa tu achik & semua famili dia dah datang KL..kakak nak balik rumah la...
Tapi sebagai rewardnya...esok tu Acik & Pakcik bawa kakak & aku & nenek & Aqil & Haikal gi makan2 kat Alamanda Putrajaya...Tinggal la mak aku ngan abang je kat wad....sian kan...heeeee
Seminggu terlantar...Hari Rabu baru abng di ajar turun dari katil..Masa ni Dr Fisio akan datang 2x sehari untuk ajar abang gerakkan kaki & turun katil..
Abang kata semua doktor & nurse kat situ cantik-cantik & baik-baik..Amboiiiiiiiii...!!!!!!!
Mentang2 la semua nurse kat situ ramai perempuan & cantik-cantik..hehehe..Tapi ada juga aku nampak 2 orang Jururawat Lelaki..Pun hansome & baik-baik juga...hehehe ;-)
Kali pertama kaki abang jejak lantai selepas seminggu....
Doktor Fisio tengah ajar abang jalan gi tandas...Doktor kata kalau cepat boleh jalan pakai tongkat cepat lah abang boleh kuar wad...Abang kata bila dia dengar je camtu...terus dia jalan laju-laju sebab x sabar nak balik rumah...Masa abang citer tu aku exited je sebab ingatkan abang rindu kat aku sebab dah lama tidur dalam wad.... Rupanya dia cakap....dia x sabar nak balik sebab nak BERRY puas2.....nak buang segala yang dah dia simpan selama  seminggu....hahahaha..x senonoh tul...

ABANG MASUK WAD,,,HUKM

Cuti sekolah kali ni panjang...2 minggu setengah..Mula 28 Mei hingga  15 Jun..19 hari semuanya...Tapi walaupun cuti panjang aku x gi mana-manapun..Setengah minggu cuti dari hari Rabu sampai Sabtu ada Kelas Tambahan PIBG...

Hari ke-2 cuti sekolah 29 Mei hari Khamis aku ada Kelas Tambahan PIBG...Hari tulah abang kena masuk wad kat HUKM sebab 30 Mei nak operate lutut..Masa ni aku dah balik Kelas Tambahan..Lepas amik kakak kat tempat kerja petang tu terus gi HUKM untuk lawat abang...tapi masa ni abang belum operate lagi...masa ni abang makan untuk kali terakhir..terakhir hari ni la je pun sebab mulai 8 malam abang kena puasa untuk opertion esok,,,
 Nasib baik menu malam tu ayam...Kalau x..mesti abang sedey..hahaha..Ayam Masak Merah HUKM...Sayur Tumis Kobis HUKM...Sayur Labu Air HUKM & Sup Sayur Manis HUKM..hahaha menu tu mak aku yang bagi nama...Abang makan x habis pun sebab dia kata x sedap macam mak aku masak...hee.Ataupun abang x lalu makan sebab esok nk operate..hhuhuhu
Kakak masih dengan uniform kerja sebab balik kerja terus gi lawat abang..Hari ni juga hari terakhir kakak kerja sebab lepas ni kena sambung belajar..Kakak macam terliur je tengok abang makan..hehehe..
Dalam pukul 7 malam kitorang balik sebab waktu melawat habis pukul 7..
Patutnya nenek nak datang juga..tapi balik dari hantar abang tengahari tadi nenek muntah-muntah kat rumah...So,kitorang kena balik cepat...Sian abang kena tidur kat HUKM malam tu...


GULAI AYAM NGAN REBUNG YANG SEDAPPPPPPPPPPPPPP

Kari Ayam Dengan Rebung...Lauk untuk Lunch...
Balik dari kelas tambahan ,mak aku dah siap masak ....
Hari ni abang yang amik aku balik dari Kelas Tambahan..sebab abang dah balik KL hari  Selasa kelmarin ngan nenek..
Abang balik KL sebab hari Jumaat ni abang kena buat operation lutut dia kat HUKM....
Rebung ni pun nenek bawa dari kampung...Pokok Buluh Madu yang nenek tanam kat tepi pagar di kampung dah boleh amik rebungnya..Nenek bawa rebung yang mentah..Pastu mak aku yang rebus & simpan dalam peti ais..mak aku kata boleh simpan lama kalau kita dah rebus..

GULAI/KARI AYAM NGAN REBUNG
1/2 ekor ayam
1/2 cwn serbuk kari ayam
Rebung yang dah rebus
sikit minyak
3 cawan santan
garam

rempah tumis:
1 kayu manis
2 bunga lawang
3 bunga cengkih
2 bawang putih
2 bawang merah
 sikit halia
sikit daun kari

1. Panas minyak & tumis rempah tumis..
2. Bancuh serbuk kari & masukkan dalam rempah yang dah tumis.Biar sampai naik minyak & garing
3. Masukkan ayam & biar sampai 1/2 masak.
4. Masukkan rebung & tuangkan santan serta garamnya..
5. Masak sampai naik minyak kuahnya sedikit pekat...
Pastu ada Sambal Belacan dengan Ulam Petai yang aku suka....
Pastu teringat plak minggu ni tiap hari ada Kelas Tambahan...Hmmmm,xjadi la ku makan petai..heeee
Ada lagi Ulam Raja,Ulam Rebung & Ulam Daun Kaduk...Selain tu ada Ayam Goreng & Ikan Pekasam Goreng.....Tapi aku x amik gambar sebab masa ni dah semua orang dah x sabar nak makan nasi..hehehe
Kakak x lunch kat umah semalam sebeb semalam kakak amik cuti.Dia nak kuar ngan Kak Nurul yang sama kerja ngan dia hari tu..

Semalam kakak memang betul2 buli abang la...Pagi suruh abang hantar dia gi Jusco...Pastu suruh abang hantar plak dia gi Cheras Central sebab kakak & kak Nurul nak tengak wayang...huhuhu..Pastu petang kakak call plak abang suruh amik dia ...Abang ajak aku ikut,tapi aku xnak...malas nak ikut sebab nanti kakak tu bukan nak kawan ngan aku kalau dia dah ngan kawan dia...
Pastu aku nyesa sebab bila abang call, abang kata nak gi Jusco balik sebab kakak nak beli seluar...
Pastu dah pukul 6 abang call suruh siap nak bawa nenek ngan aku gi Pasar Malam...
Dah tunggu 1/2 jam abang belum sampai...
Tetiba kakak call cakap dorang berdua ngan abang dah tersalah masuk jalan masa nak balik..Sekarang dorang kat Semenyih..hahahaha......tunggu je la sampai 1 jam baru abang sampi umah & gi Pasar Malam...