Wednesday, 11 June 2014

CERITA ABANG KAT WAD....

Hari Sabtu... ke-3 abang kat wad...masa ni dah operate...abang operate hari Jumaat....Tapi hari Jumaat aku x dapat datang tengok abang..Sebab mak aku kata aku kena juga gi Kelas Tambahan PIBG tu..
Pastu lepas amik aku kat kelas tambahan ,,mak aku terus hantar aku balik rumah sebab nenek masih belum boleh bangun..Aku ngan kakak jaga nenek kat umah..Mak aku je terus gi HUKM semula..Mak aku kata abang dah masuk Labour Room pukul 11 pagi...Pastu pukul 5 petang mak aku call bagitau abang baru kuar dai Bilik Pembedahan tu..
Hari Sabtu tengahari balik dari Kelas Tambahan baru mak aku bawa aku jumpa abang..Sebelum tu singgah Petronas sebab nak tukar baju..Mak akku x kasi pakai baju sekolah sebab takut x boleh masuk.Kan dia ada tulis bawah 12 tahun x boleh masuk..Tukar la baju supaya xtau aku sekolah rendah..hahahaha
Masa abang tidur,,aku kacau abang puas2...abang memang x boleh turun dari katil 5 hari...Tu sebab aku kacau abang sebab abang x boleh lawan...hahahahaha(gelak jahat)..
Selama 5 hari tu abang pakai pampers macam baby la..tapi pampers dia 5x lebih besar la..Tiap hari mak & kakak akan tukarkan pampers abang..Siang hari mak aku akan jaga abang..Malam pulak kakak akan jaga..Kakak kata dia tidur atas kerusi je sampai pagi..Nasib baik kakak kerja sampai 30 Mei je,,,dapat la dia jaga abang..Aku memang nak jaga tapi mak aku kata kanak2 bawah 12 tahin x dibenarkan..

Abang kata dah seminggu dia x "BERRY" ( berak la...) sebab x boleh turun katil..Kencing pun dalam pampers..Dia kata dia terpaksa tahan Berry sebab kalu Berry dalam pampers takut masa nak cuci nanti habis 1 wad muntah..hahahaha..!!!!!!
Kesian aku tengok abang...Nak bangun pun susah sebab ada dua wayar ..Kat belakang ni mak aku kata Nurse bagitau ..itu wayar Apidural..Ada nampak macam berdarah & wayar kecik bersambung dengan kotak elektrik yang ada macam picagari besar..Mak aku kata tu untuk mengurangkan kesakitan.Kat tangan pulak ada wayar bersambung dengan botol air yang digantung pada katil..memang x boleh bergerak la..
Sebab tu siang & malam kena tunggu abang...abang kata dia lebih rela kakak tukarkan pampers dia daripada membenarkan nurse2 yang muda cantik tu tukarkan pampersnya....hahahaha..taupun dia malu....
Makanya setiap hari mak aku akan jaga abang di wad tu walaupun ada jururawat yang boleh jaga..Malam pulak ...setiap malam kakak akan jaga abang..Abang kata kakak jaga dia dengan baik sepanjang seminggu tu ..Cuma malam second last  abang kad wad kakak merajuk sebab dia nak tukar shif ngan mak aku...tapi mak aku suruh juga kakak jaga abang shif malam..Sebabnya hari Selasa tu achik & semua famili dia dah datang KL..kakak nak balik rumah la...
Tapi sebagai rewardnya...esok tu Acik & Pakcik bawa kakak & aku & nenek & Aqil & Haikal gi makan2 kat Alamanda Putrajaya...Tinggal la mak aku ngan abang je kat wad....sian kan...heeeee
Seminggu terlantar...Hari Rabu baru abng di ajar turun dari katil..Masa ni Dr Fisio akan datang 2x sehari untuk ajar abang gerakkan kaki & turun katil..
Abang kata semua doktor & nurse kat situ cantik-cantik & baik-baik..Amboiiiiiiiii...!!!!!!!
Mentang2 la semua nurse kat situ ramai perempuan & cantik-cantik..hehehe..Tapi ada juga aku nampak 2 orang Jururawat Lelaki..Pun hansome & baik-baik juga...hehehe ;-)
Kali pertama kaki abang jejak lantai selepas seminggu....
Doktor Fisio tengah ajar abang jalan gi tandas...Doktor kata kalau cepat boleh jalan pakai tongkat cepat lah abang boleh kuar wad...Abang kata bila dia dengar je camtu...terus dia jalan laju-laju sebab x sabar nak balik rumah...Masa abang citer tu aku exited je sebab ingatkan abang rindu kat aku sebab dah lama tidur dalam wad.... Rupanya dia cakap....dia x sabar nak balik sebab nak BERRY puas2.....nak buang segala yang dah dia simpan selama  seminggu....hahahaha..x senonoh tul...

No comments:

Post a Comment