Monday, 30 September 2013

FRESH LIME JUICE....& CERITA SIPUT KHINZIR


Hari ini Isnin..tapi sekolah aku cuti sbb hari sabtu hari tu sukan...standard la kalau sabtu sukan..Isnin tu cuti...Bukan aku je cuti...semua dalam rumah ni amik kesempatan cuti...hahaha..
Walaupun cuti,tapi xleh nak bangun lambat juga..sebab hari ni mak aku kata ada banyak tempat nak gi...ada banyak urusan kata mak aku...aku memang nak ikut..kakak x nak ikut,tapi mak aku ajak juga sbb mungkin balik lambat...
Bangun awal pagi,mak aku dh siap buat sarapan...& basuh baju..Sarapan pulut kukus ngan ikan rebus goreng & teh 0...Pastu aku ngan kakak pasang hanger kat kain baju yang mak aku dh basuh...Pastu siap2 mandi sbb mak aku kata tempat pertama nak tuju ialah Pasar Bandar Tun Razak..ada benda nak beli...Pastu nak gi DBKL bayar cukai pintu...cukai pintu tu apa?
Ah,biarlah...Pastu pukul 11.30 gi plak HUKM..Mak aku kata nak kena gi amik surat apa ntah...mak aku kata sbb bulan Mei tahun depan,abang kena operate lutut dia...
hmm..dah lama x gi HUKM..hmm ramai orang...
Mak aku kata kena amik surat tu kat tingkat 2 Dewan Bedah...hmm jauh la jugak ...Aku ngan kakak tunggu kat kerusi luar Dewan Bedah tu..Mak aku je masuk dalam...kejap je..dalam 10 minit dh siap...mak aku kuar bawa surat tu...
hmm aku tengok ngan kakak...kos bedah tu RM3850.60...pergh....




A glass of Fresh Lime Juice....
Hahaha..penat tulis...rehat jap sambil tengok gambar segelas jus ni...kat tepi aku ada segelas teh 0 limau panas je...
Pas balik dari HUKM terus plak gi USJ sbb nak hantat h/phone aku...baru berapa bulan je beli dh kong...Cina kedai h/phone tu kata kena virus..hmm..ni kakak la banyak sangat download macam2..Dah la tu..kena plak tinggalkan h/phone tu kat sana...seminggu baru siap..hmmm

Hmm sib baik mak aku ajak gi makan kat Mydinmall Foodcourt ...Aku makan yong taufoo je...Kakak & mak aku makan Rojak Sotong & cendol... tapi seriously...semua x sedap...semua makan x habis...Terpaksa la aku paw mak aku sekali lagi untuk beli coolblog..satu je...kongsi ngan kakak....Pukul 1.45 balik sbb petang ada UPKK
 JUS LIMAU NIPIS SEGARRRRR....
1biji limau nipis
2 sudu gula
1/2 gelas air panas
ais
1. Parut kulit limau nipis..amik yang hijau je..mak aku kata ni namanya "lime zes't"
2. Kalau xde parut..hiris kulit limau tu nipis2 bahagian hijau je...masukkan dalam gelas.
3. Tuang air panas mendidih dalam gelas yang ada kulit limau tu.Tutup gelas tu 10 minit..
4. Masukkan gula & kacau..Masa ni bau zes't tu  sedap sangat....pastu potong limau yang dh amik kulit tu & perah dalam air tu...ha,yang hijau2 dalam air tu ..tu la zes't tu....aku makan habis..
5. Bubuh ais kiub...kacau...minum...arhhhhhh..!!!!!!

Ni malam tadi nyer jus limau nipis.....Dah habis aku minum...Asalnya mak aku buat sbb mak aku nak minum....Tapi bila aku nampak..hehehe terus aku paw sikit..pastu lagi sikit..pastu lagi sikit...lastly..mak aku kata ..amik je la terus...Yesss..!!!

Apa plaks kaitannya dengan siput b*b* ni...hahaha selalunya orang akan marah kalau sebut "babi"...Mak akupun marah...aku pernah tanya mak aku...kalau babi xleh sebut...takkan nak sebut siput je...
Mak aku kata cakap je " SIPUT KHINZIR"...hahahaha
So,kaitanyna dengan cerita aku hari ini ialah....hadoi..nak upload sekeping gambar untuk update entry seksa sangat....sekeping gambar...maunya 10 minit...gilosss....tu sebab aku banyak bebel..banyak tulis sbb nak kurangkan up load gambar.....semuanya kerana....

BERUK BAND KAT UMAH AKU NI HAAA.........LEMBAB GILERRRRRR.....
MACAM SIPUT KHINZIRRRRRR......

Sunday, 29 September 2013

TELUR DADAR CHEESE & SATE BUAH......AKU MASTER CHEF....

Hari ni betul-betul  hari makan & tidur.....
Petang je aku dah mula la bosan....
Lapar je perut aku.....
Mak aku boleh dia makan laksam tu dari pagi sampai petang....Rasanya dah lebih 4x mak aku ulang-ulang makan laksam tu...



Aku pun mula la berangan jadi master chef...selongkar peti ais..amik buah epal,tembikai & buah avokado..Buah avokado tu dah berbelas kali aku minta nak beli..mak aku kata mahal sangat sbb sebiji RM 4.99..tapi sebab aku minta..minta..mintaa....mak aku cakap nanti beli kat Sarawak...lagi murah..sekilo baru 6 hinggit je..hehehe,macam ada plan nak gi Sarawak je...harap2 betul la apa yang mak aku kata tu....lastly mak aku beli la juga sebiji..malam tadi aku dh makan separuh...
Potong semua buah tu...pastu cucuk je kat lidi sate...makan sambil layan FB & blog...
Petang plak dalam pukul 5 lebih ...perut Melayu aku dah mula mintak nasik....hari ni mana aku makan nasik lagi....mana boleh hidup makan laksam ngan buah tu jew...Akupun berangan lagi jadi master chef..Sementara mak aku masakkan nasik...Aku ada goreng kentang 2 biji...lambatnyer sbb mak aku suruh aku buka api kecik jew...
Pastu aku buat telur dadar letak cheese...Pukul jew 2 biji telur + sikit garam...bubuh sikit daun sup...pastu carik-carikkan sekeping cheesedale...panas sikit minyak dalam kuali...tuang..biar sampai masak bawah dia.....Hahaha bab nak terbalikkan telur dadar tu aku terpaksa minta tolong mak aku...aku takut kena minyak...
 Meleleh cheese kat telur tu...aku cicah ngan kentang wedges yang aku goreng tadi...aku goreng tau..bukan mak aku...hari ni kan aku nak jadi master chef...
Tapi nasik ni mak aku la yang masak...heeee...Akhirnya berjaya juga aku jadi master chef...masak kentang & telur dadar cheese....Pukul 5 lebih baru aku dapat makan nasi..huhuhu

KUIH SAGU DELIMA ZAMRUD.....

Hari ni semua makan tidur je....Hari Ahad,tapi x gi mana-manapun...makan..tidur..makan...tidur..hahahaha
Kakak je gi kedai beli surat khabar & kelapa parut serta sabun basuh yang dah habis...Kakak x gi tusyen pun hari ni sbb kawan dia kakak Anisah ada hal..so,kakak malas nak gi sorang..terus dia ponteng...esok pun dia kata dia xnak gi sekolah sebab sekolah aku cuti sukan..Kakak kata dia nak cuti jugak sbb masa sukan sekolah aku semalam cikgu Fatah minta dia jadi sukarelawa..jadi hakim penamat..so,dia kata..dia juga layak dapat cuti...hmmm..cam tu plak.....hahaha

Kuih Sagu Delima Zamrud...hehehe...kuih yang buat sarapan ngan Laksam pagi tadi....Asal usul kuih ni mulanya lain..Mak aku kata petang semalam dia nak buat Kuih Abuk-Abuk Sagu...Mak aku dah rendam sagu...tapi kelapa putih plak xde...suruh kakak gi kedai..kakak xnak sbb penat...
So,sebab takut sagu tu jadi masam..makanya mak aku tukar plan...mak aku kata masak-memasak ni kena kreatif & sentiasa ikut keadaan...hehehe..kelakar plak aku dengar mak aku cakap camtu...macam ada projek besar jew..hahaha
Sagu yang dah rendam tu..mak aku kata campur je ngan gula & sikit pewarna....air tu sbb sagu tu direndam & bila campur gula dia lagi la berair.Mak aku bahagi 2 bahagian..1 merah & 1 lagi hijau...yang hijau aku x sempat amik gambar..sebab aku tengah on9 FB..hahaha
Sagu yang dh campur gula & pewarna tu..mak aku sudukan dalm mangkuk2 kecik yang selalu mak aku guna buat kuih apam tu...Pastu panaskan air sampai didih & kukus...
Mak aku kata dia hanya kukus guna rice cooker je sbb malas nak kuarkan periuk kukus...Kalau guna rice cooker....xyah tunggu kat dapur sbb xde api.....1 cawan sagu..boleh dapat 16 biji kuih ni..tapi mak aku kata sbb kukus ni hanya muat 14 biji mangkuk kecik ni..mak aku sumbat penuh2 dalam mangkuk kuih tu...kukus 20 minit sampai sagu tu jernih & clear la...

 Cer tengok tarikh masa kukus kuih yang kat atas dengan kuih yang kat bawah...yang atas tu malam tadi..sebab kuih ni mak aku kukus malam tadi....Pagi ni baru kakak pergi beli kelapa...baru boleh makan kuih ni...hehehe
Yang ni mak aku dah potong 2  kuih tu..nampak la dalam dia yang merah bak delima & hijau bagai permata zamrud...jernih cantik kan.....sedap...habis kami makan ....hehehe


SARAPAN LAKSAM .......MAK AKU BUKAN ORANG KELANTAN...

Haa....hari tu mak aku masak Solok Lada sbb request kakak  aku....pagi ni sarapan Laksam plak...memang dah macam orang Kelantan la....mak aku la ni...dari semalam dia kata esok nak buat laksam....memang mak aku bukan orang Kelantan tapi mak aku adalah antara peminat Makanan Kelantan...mak aku kata sebab Makanan Kelantan Sedap...
Bangun pagi tadi jenguk kat dapur.....nampak ada benda2 ni....Aku tidur depan TV malam tadi sbb penat sangat sukan siang tu....malam tadi aku call Haikal sepupu aku tu untuk cerita dengan bangganya la yang aku dapat sebutir pingat perak acra 4x 200 m tu...hehehe..Pastu tengok TV sebab esoknya..hari ni la..kan hari Ahad...cuti...Haikal dah sekolah hari Ahad sbb kat Kedah memang hari Ahad sekolah...esok Isnini cuti lagi tau...sebab sukan hari sabtu..heee..
Tengok mak aku tengah buat benda ni lagi kat dapur..belum siap..banyak juga mak aku buat..Mak aku kata ni la yang nama laksam tu....makan ngan kuah dia & ulam2...0oooo....yang ni....aku tau la sebab mak aku dah pernah buat...& pernah makan tapi aku tak tengok masa mak aku masak benda ni...Ni tepung yang cair tu..mak aku kata kena kukus dalam tutup periuk sampai masak..pastu gulung & nanti baru makan ngan kuah dia....

Mak aku kata....ni kerja orang malas....buar besar2...gulung besar2....kalau orang Kelantan mak aku kata dorang pandai masak laksam...orang kelantan buat cantik & kemas je laksam ni...hahaha...xpelah..biar la mak aku nak kata malas ke..apa ke... yang penting mak aku x malas masak...mak aku sentiasa rajin masak untuk aku....buat la besar ke..kecik ke...apa ke...aku tetap gak kata sedap...hehehe..dh memang sedap..xkan aku nak kata x sedap...
Mangkuk mak aku...penuh ngan ulam...cili...
Kakak bubuh ulam kobis & kacang panjang...dia  x bubuh  daun kesum sbb daun kesum tu dia kata bau kuat sangat...macam bau asam pedas...hee..cili tu plak pedas sangat.....
Mana x pedas...mak aku kata dia guna Cili Bangladesh....0oooo..ada juga Cili Bangladesh...ingatkan ni cili padi...memang kat paket tu tulis Cili bangladesh...tapi aku amik gambar blur la plak...satu paket tu 89 sen..mak aku kata dia tumbuk + garam+ gula & sikit cuka..

Yang dalam 2 mangkuk kecik tu aku ngan kakak....kakak letak ulam sikit je...aku plak hanya bubuh kuah & 1 potong limau...langsung aku xnak ulam-lam tu...Yang ada cili tu mangkuk mak aku...mak aku kata nak mangkuk besar sbb nak makan banyak....hahahaha...mak aku nyer penuh ngan ulam...ulam kacang panjang...kobis..daun kesum & cili tumbuk....hehehe..pepagi buta mak aku menumbuk cili...yang merah & hijau  sebelah kiri tu kuih sagu...susu tu aku suruh kakak beli masa kakak turun beli surat khabar awal pagi tadi...pastu x jadi minum sbb mak aku kata mana ssesuai makan laksam ngan susu...nanti muntah.....so,aku minum teh 0 panas la  yang sebelah kanan tu...huhuhuhu...

Resipi laksam ni mak aku kata kawan dia orang Kelantan yang kasi..

LAKSAM
3 cawan tepung beras
1 cawan tepung gandum
6 cawan air(3 cwn air panas +3 cawan air biasa)
sikit garam
sikit minyak
1. Bancuh semua bahan ni & tapis...
2.Panaskan kukus...sapu tutup periuk atau guna loyang kuih..sapu minyak..panaskan
3. Tuang 1 cawan tepung tadi & kukus 15 minit sampai tepung tu melembung...masa panas2 gulungkan..

*** mak aku kata 1 cawan ni saiz XL ...besar2 la macam mak aku bua..kalau orang yang rajin dia buat nipis2 & saiz pun comel cantik je...mak aku kata..kalau aku buat bila dah besar nanti..buat la comel2..jangan ikut macam mak aku...tapiii...aku suka mak aku buat besar2...kenyang bila makan..hahaha...

KUAH LAKSAM
1/2 kg ikan selayang-rebus ngan asam keping
3 cawan santan pekat
Air -guna untuk blend ikan ikut pekat
1 ketul kecik halia
1 camb lada hitam
1 bawang besar
2 bawang putih
2 keping asam
garam & gula
1. asingkan isi ikan rebus.Blend isi ikan.masuk dalam periuk
2. blend bawang2,halia & lada hitam..(lada hitam baik ditumbuk..baru halus cantik..kalau blend dia agak kasar sikit)..mak aku kata dia gunakan lada hitam serbuk (Aji Shio)
3. Campur semua bahan lain & masak hingga mendidih & sikit pekat...hidang ngan laksam

ULAM & SAMBAL
daun kesum -hiris halus
bunga kantan - hiris halus
kobis- hiris halus
kacang panjang- hiris halus
taugeh mentah - mak aku x guna sbb xde..hehehehe

Sambal
10 cili padi merah
2 cili merah
sikit garam
sikit gula
sikit cuka
1. tumbuk cili ngan garam  sampai halus
2.tambah sikit gula & sikit cuka

**** Mak aku kata ada kawan dia hidangkan sambal ni dengan letak seketul belacan bakar dalam mangkuk sambal tu...mak aku kata xtau la semua orang kelantan buat macam tu & mungkin ada yang x buat cam tu...kita yang nak makan kan...buat la macam manapun...
"who care...?"hehehehe

AIR TEMBIKAI & SPAGETTI GORENG...

Ni hari Jumaat punyer....lunch untuk aku...xtau la buleh panggil lunch ke...sbb dh pukul 3.30 petang....sebab dah penat giler & dahaga pun giler juga...aku minta mak aku buat air tembikai....mak aku kata minum je air kosong..tapi aku nak juga air tembikai...aku pujuk mak aku...aku cakap seminggu dah x makan masakan mak aku.....kali terakhir makan hari Ahad minggu lepas sebelum gi Tioman....Pastu balik malam tadi tu pun aku hanya makan burger KFC baki kakak yang x habis makan tu je....Akhirnya mak aku...buat kan la juga...hehehehe

Letak plak ais banyak2...aduh.....hehehe..mak aku buat 2 gelas jew...satu untuk aku & satu lagi untuk kakak...tapi sbb kakak lebih sayangkan tidur dari air tembikai ni...makanya dua2 gelas tu aku yang habiskan.....siapa suruh dia tidur...hahahaha

Sebenarnya aku teringin sangat nak makan mee goreng.....tapi mak aku kata mee kuning xde....mak aku memang jarangpun beli mee kuning...so mak aku gantikan mee kuning tu dengan spagetti vermicelli....tapi goreng macam mee goreng...
Hmm kan aku dah kata...mak aku memang selalu simpan stok spagetti vermicelli ni banyak2 kat rumah....kalau buat mee sup ke...mee kari ke ...apa2 la mee...selalunya mak aku gunakan  spagetti ni la sebagai ganti mee....paling kerap amak aku buat.... spagetti olio...spagetti bolognaise & paling---paling---palinggggg bayak kali sangat mak aku buat ialah spagetti sardine....sampai jemu la...eh,mana ada jemu...nanti mak aku kecik hati plaks..hahaha
Spagetti Goreng ni memang rupa mee goreng pun...mak akau kata sebab mak aku buat macam mee goreng mamak...cuma ganti mee tu je....

SPAGETTI GORENG MACAM MEE GORENG MAMAK....hehehe
1/2 paket spagetti vermicelli - rebus
2 biji cili merah
1/2 bawang besar
2 bawang putih
sikit minyak
sikit udang
1pokok sawi
daun sup & cili potong
kicap kipas udang merah(kicap manis)
garam
limau
1. Masak air sampai didih..pastu masukkan spagetti..rebus 10 minit + sikit garam
2. Blend cili & semua bawang.
3. Panaskan 4 sudu minyak & tumis cili blend sampai garing
4. Masukkan udang & batang sawi..
5. Tapis spegetti & terus tuang dalam kuali yang ada cili tadi...
6. gaul rata sambil bubuh juga kicap....masukkan plak daunm sawi..kalau guna telur,pecahkan telur & gaul rata....
7. Bubuh sikit garam & cili potong
8. Angkat & masukkan dalam pinggan & tabur daun sup...Taraaaaaa...dah ciap nak makan ngan air tembikai....

Saturday, 28 September 2013

CERITA SUKAN LAGI.....PERBARISAN

Tahun ni sukan sekolah aku buat kat Mini Stadium seri Permaisuri....Patutnya semua kena berkumpul kat sekolah pukul 6.30 pagi sebab pihak sekolah sediakan 10 buah bas untuk bawa semua peserta....tapi mak aku kata baik la dari rumah tu terus je ke stadium sbb kalau naik bas balik nanti mak aku nak kena amik kat sekolah plak...lagipun kakak juga jadi sukarelawan kt stadium nanti...
Ni Rumah Temenggung...Rumah sukan aku la.....Temanya "Mak Yong"....
Papan tanda Rumag Temenggung... Eh,mak aku kata ni panggil "Sepanduk"
 Maskot Rumah Temenggung..Spongebob....
Pembawa Bendera rumah temenggung...Puteri Mak Yong ....
Kakak kesayangan aku...Kakak tolong siapkan peserta perbarisan sementara menunggu tugas jadi hakim...baikkan kakak aku...sejak aku balik Tioman ni kakak lebih sporting ngan aku..hahaha

Best freind aku...Danish...danish ni anak Din Wahab..hmmmm bapa dia baik tau...hari tu bapa dia sembang2 ngan aku kat sekolah...sebab adik dia la..Haziq Ikram tu...bagi tau bapak dia yang aku la yang selalu Danish call tu...tadi pun bapa& mak dia datang stadium..siap bawa Adam...baby kecik adik angkatnya yang cute tu...eee..geram aku nak dukung baby tu...
Ni Rumah Syahbandar....temanya ...Ninja...Maskot dia ...Ninja Turtle

Rumah Bendahara...Temanya .....hmm..apa ntah.. tapi ada Puteri Jawa ....& Kuda Kepang
Rumah Laksamana....Siap bawa basikal...ada persembahan ala2 Tegar...Rumah Laksamana Johan perbarisan.....
Hmmm..baru amik beberapa keping je gambar...bateri camera aku kong...hadoi.....aku lupa nak charge malam tadi....aduh...hmm xpe lah...nanti boleh copy gambar dari web sekolah....


SUKAN SEKOLAH AKU....DAPAT LA JUGA SATU PINGAT....

Hari ni adalah Hari Kejohanan Padang & Balapan SKAD 2013 Kali ke-11 .....haaa..semput nafas bila aku sendiripun nak baca...hahaha..itulah sebenarnya yang tertulis kat banner & surat makluman untuk ibu bapa...tapi bahasa pendeknya...Sukan tahunan la....hahaha

Heee....tanpa training .....dengan penatkat Tioman belum hilang...tapiii.......

Tapiiiii.....dengan semangat nak juga dapat walaupun satu pingat....dengan sorakkan kengkawan untuk aku.....sokongan guru2 & seterusnya petua serta pesanan dari kakak & doa dari mak aku...akhirnya.....dengan bangganya ...aku dapat juga meraih Naib Johan untuk Acara 4x200m Tahun 5(P).....gambar xde lagi sbb nanti cikgu Suhairi akan masukkan dalam web sekolah & FB sKAD...haa..nanti boleh la aku update ngan gambar sekali....aku hanya masuk 2 acara je...4x100 & 4x200...Mulanya aku dh frust dah acara 4x100m kalah.....

Tapi masa 4x200 tu kakak banyak kali ingatkan aku agar aku banyak buat stretching....Sampaikan masa aku dh berkumpul kat track pun akak siap pesan kat kawan aku suruh sampaikan kat aku agar jangan lupa buat stretching...Sebenarnya kakak aku jadi sukarelawan sebagai pegawai sukan sekolah aku ni...Kakak jadi Hakim Penamat...ala yang tukang tangkap pemenang & bagi nombor pada peserta yang menang tu...

So,tentulah kakak nak tengok aku menang...sebab tentu la dia bangga kalau yang menang itu adalah adik "kesayangan" dia ni...hmmm "sayang" la sangat....Heee..apapun hari ni kakak memang sporting sangat ngan aku...bila dia siap pesan kat kawan suruh aku buat stretching tu...aku terharu tau...

DAH BALIK KE SEKOLAH....AKULAH MURID YANG RAJIN ITU ...& RAPTAI SUKAN...

Empat hari tinggalkan sekolah...memang kangen sama rakan2 dong....hee..gi Pulau Tioman memang best sesangat....tapi rindu kt sekolah ngan kawan2 pun sangat2....
Walaupun hari Khamis tu balik dari Tioman & sampai kt Pusat Ko kurikulum KL dh tengah malam & sampai rumah dah pukul 12 tengah malam, tapi aku tetap semangat nak gi sekolah...
Paling kesian kat mak aku la....dah la dok rumah sorang..pastu hari Khamis tu dari petang tunggu nak amik aku ngan kakak...Kakak gi Kilang Naza kt Gurun Kedah.. Mak aku kata tunggu kakak kt sekolah dari pukul 6.30 petang sampai 8.30 malam baru bas kakak sampai...Pastu terus plak gi tunggi aku kat Pusat Koko  KL...Pukul 11 lebih baru aku sampai...sian mak aku...

Jumaat ada Raptai Sukan sekolah aku...aku kena gi sekolah juga w/pun letih sebab aku wakil Rumah Temenggung untuk Acara 4x100 meter & 4x 200meter...so,aku kena la gi jugak...Aku tak sanggup kalau nama aku Pn Ong gugurkan hanya kerana x datang hari Jumaat.. Biar lah penat..aku tetap bersemangat nak gi sekolah juga...masa chat kt FB petang hari Jumaat x sorangpun dari ramai-ramai yang balik dari Tioman yang gi sekolah hari Jumaat....KECUALI ....hanya seorang je.......Maka dengan bangganya diumumkan ..AKULAH MURID YANG RAJIN ITU....!!!! hahaha..sesekali nak reward untuk diri...heeeee
 Raptai kat padang....semua tahap 2 turun padang...aku berani la bawa camera sebab hari ni memang kat padang..xmasuk kelas sampai balik..
 Ni kumpulan persembahan tengah buat latihan....mula dulu cikgu Hasuzana offer juga kat aku untuk masuk persembahan...tapi sebab aku ada masuk acara...xleh la aku masuk peresembahan ni...dorang  buat lagu"Bara-bara..Bere-bere...& lagu meniti pelangi
 Semua kumpul kat astaka...penat aku tunggu untuk acara aku...4x100 & 4x200m...last2 ustaz Fathi cakap acara tu xde raptai sbb padang hanya ada line untuk 100m je...tapi ustaz Fathi ada bagi taklimat la untuk sukan betul2 kat stadium esok...hmmm,nasib baik aku dh pernah pergi stadium tu masa ngan cikgu Faizol dulu...so,aku tau la track kt stadium tu....

 Ni kumpulan perbarisan tengah buat latihan....

Masa dah balik...sementara tunggu kakak dari sekolah menengah...aku tolong Pn Ong & Cikgu siti Rohani siapkan barang hiasan rumah sukan...ni maskot Rumah Temenggung....Cikgu siti Rohani yang buat...dia ustazah...tapi kreatif.....
Pukul 1.00 kakak dh sampai sekolah aku....& balikkkkkk








Sunday, 22 September 2013

4 HARI AKAN MENINGGALKAN SEKOLAH.....

Suka ada...sedih pun ada...terharu pun ada....serba salah....gelisah.....x sedap hati.....
23-26 September aku akan ke Pulau Tioman untuk Program " Rainforest To Reef" bersama Pusat Kokurikululm KL.....

 Tengah check list barang2 yang nak bawa...penuh separuh bilik dengan barang yang nak pack...ada 4 beg..bawa cuma 1 bagpack besar & 1 lg bagpack kecik untuk tracking...
Pendaftaran...pukul 9.00- 10.00 malam at Pusat Kokurikulum KL...

 Ramai parent....
 Si Baju Hijau..namakucella....
Tq kakak..amikkan & upload gambar....

Harap semua akan succes....