Friday 13 September 2013

CAPATI GULUNG .....HARI NI NYER BEKAL....!!!

2 hari lepas..bawak dah bekal Capati Roll....hari ni plak bawa bekal Capati Gulung....Hahaha...satu nama english & satu nama Bahasa  Melayu...walaupun serupa je maksudnya...rupanya ada la sikit lain juga..

Nampak la ada bezanya...Hari tu nyer inti telur dadar....Hari ni mak aku guna plak sosej....
 Aku nyer biasa la masih bekas warna biru....hmm bila la mak aku nak tukar bekas baru plak..dh jemu la warna birru jew...Tapi isinya aku x jemu lagi..hahahaha

Kakak bekas hijau...smalam dia bawa bekas kuning untuk isi pasta bow tie tu....
Mak aku guna capati segera lagi...ada lagi 2 paket dalam peti ais...Ni la rupa capati yang belum masak tu...Mak aku kata kena masak masa dia beku lagi tu..Kalau dia dh hilang sejuk nanti melakat-lekat
Sebelum tu rebus dulu sosej & bagi sejuk dulu..Kalau panas-panas,mak aku kata nanti daun salad tu melecur & jadi x sedap....Pastu letak sosej atas capati yang dah masak...latak daun salad & mayonis...
Picit pulak sos cili....yang kakak guna sos cili..aku nyer guna sos tomato sbb aku x berapa suka sos cili..
Pastu..cam biasa la..gulung & potong 2...Mak aku kata kalau x potong pun xpe..lagi cantik..tapi yang ni nak bawa bekal...Kena la potong 2 supaya muat dalam tuppeware tu...
Dah siap untuk aku bawa bekal.....bila potong nampak la sosej tu ...
Bahagian ekor dia nampak salad je sbb capati tu lagi panjang daripada sosej...
Hari ni




No comments:

Post a Comment