Saturday 28 September 2013

DAH BALIK KE SEKOLAH....AKULAH MURID YANG RAJIN ITU ...& RAPTAI SUKAN...

Empat hari tinggalkan sekolah...memang kangen sama rakan2 dong....hee..gi Pulau Tioman memang best sesangat....tapi rindu kt sekolah ngan kawan2 pun sangat2....
Walaupun hari Khamis tu balik dari Tioman & sampai kt Pusat Ko kurikulum KL dh tengah malam & sampai rumah dah pukul 12 tengah malam, tapi aku tetap semangat nak gi sekolah...
Paling kesian kat mak aku la....dah la dok rumah sorang..pastu hari Khamis tu dari petang tunggu nak amik aku ngan kakak...Kakak gi Kilang Naza kt Gurun Kedah.. Mak aku kata tunggu kakak kt sekolah dari pukul 6.30 petang sampai 8.30 malam baru bas kakak sampai...Pastu terus plak gi tunggi aku kat Pusat Koko  KL...Pukul 11 lebih baru aku sampai...sian mak aku...

Jumaat ada Raptai Sukan sekolah aku...aku kena gi sekolah juga w/pun letih sebab aku wakil Rumah Temenggung untuk Acara 4x100 meter & 4x 200meter...so,aku kena la gi jugak...Aku tak sanggup kalau nama aku Pn Ong gugurkan hanya kerana x datang hari Jumaat.. Biar lah penat..aku tetap bersemangat nak gi sekolah juga...masa chat kt FB petang hari Jumaat x sorangpun dari ramai-ramai yang balik dari Tioman yang gi sekolah hari Jumaat....KECUALI ....hanya seorang je.......Maka dengan bangganya diumumkan ..AKULAH MURID YANG RAJIN ITU....!!!! hahaha..sesekali nak reward untuk diri...heeeee
 Raptai kat padang....semua tahap 2 turun padang...aku berani la bawa camera sebab hari ni memang kat padang..xmasuk kelas sampai balik..
 Ni kumpulan persembahan tengah buat latihan....mula dulu cikgu Hasuzana offer juga kat aku untuk masuk persembahan...tapi sebab aku ada masuk acara...xleh la aku masuk peresembahan ni...dorang  buat lagu"Bara-bara..Bere-bere...& lagu meniti pelangi
 Semua kumpul kat astaka...penat aku tunggu untuk acara aku...4x100 & 4x200m...last2 ustaz Fathi cakap acara tu xde raptai sbb padang hanya ada line untuk 100m je...tapi ustaz Fathi ada bagi taklimat la untuk sukan betul2 kat stadium esok...hmmm,nasib baik aku dh pernah pergi stadium tu masa ngan cikgu Faizol dulu...so,aku tau la track kt stadium tu....

 Ni kumpulan perbarisan tengah buat latihan....

Masa dah balik...sementara tunggu kakak dari sekolah menengah...aku tolong Pn Ong & Cikgu siti Rohani siapkan barang hiasan rumah sukan...ni maskot Rumah Temenggung....Cikgu siti Rohani yang buat...dia ustazah...tapi kreatif.....
Pukul 1.00 kakak dh sampai sekolah aku....& balikkkkkk








No comments:

Post a Comment