Friday 7 July 2017

SEDAPNYA 1st LUNCH KAT RUMAH LEPAS RAYA

Ikan Kembung Masin Goreng dengan Bawang dan Cili Padi...
Masa goreng ni bau diaaaa....
Pergh....1 KL boleh bau...
Hahahaha...
Sebenarnya ni menu 1st lunch kat umah KL lepas balik dari kampung lepas raya..
Lunch hari Sabtu 8 Syawal
Kali terakhir lunch kat umah KL ni ialah pada 26 Mei 2017
Hahaha...memang la sebab 27 Mei dah puasa..
Pastu sbelum raya balik kg..
Balik sini hari Jumaat sampai dah malam..
Hari Sabtu 1 Julai la 1st lumch kat KL..
Kikikiki..


Mak aku cakap makan jer apa stok yang masih ada dalam peti ais...
Kena clearkan stok sejak bulan posa
Ikan Bawal Hitam Goreng..
Haaa..jangan ingat aku x kenal ikan ni..
Aku kenal dan aku aku tau Ikan bawal ada Bawal Hitam dan Bawal Putih...
Tapi mak aku cakap ada lagi 2 jenis bawal..
Bawal Emas dan Bawal Merah..!
Haaa...yang tu memang aku x tahu...
Eh...bukan x tahu..
Cuma x ingat jer...
Sebab aku dah pernah tulis pasal  4 kenis Ikan Bawal tu  KAT SINI...
Siap ada pic 4 jenis bawal tu..
Heeee...


Sup Tulang- tulang ayam..
Haaa...tulang ja ...
Mak aku cakap tu jer ada..
Isi ayam dah xdak..


Tu yang hijau- hijau tu batang daun sup..
Pun mak aku cakap daun sup tu semua dah jadi kuning x selara dah nak masuk dalam sup..
Tapi sebab nak feel juga bau daun sup..
Masukkan batang pokok sup jer..
Hahaha...bajet..bajet...


Sebab abang x makan ikan masin dan ikan bawal tu...
Mak aku soh aku amik tolo dalam peti ais..
Mmmm...amik 2 biji...mak aku goreng untuk abang..
Telur Dadar Goreng Garimggg..
Rangupppp...
Aku suka kalau mak aku goreng telur dadar yang versi garing rangup ni..
Rasa dia lemak..rangup makan masa panas- panas..
Telur ddar versi garing rangup ni hanya mak aku yang pandai buat..
Aku ngan abang ngan kakak dah pernah try tapi fail...x jadi kembang kembung rangup macam tu..
Haaa...nanti nak minta mak aku wat tutorial Telur Dadar Goreng Kembung Rangup ni..



Pastu mak aku cakap sebab ada lagi 1/2 biji nanas baki bulan puasa hari tu..
Mak aku buat Air Nenas..
Huh...ajaib oooo...
Makan lauk bajet macam ni..
We all makan dengan PENUH selera...
Makan sampai berpeluh...
Senyap sunyi..
Yang ada hanya bunyi pinggan dan gelas ja..
Huh...menu bajet clearance Stock jer pun..
Tapi dia punya SEDDDDDDAAAPPPP....!!!
Mmmmmmmmmmmm.....dap mmmmmmm

3 comments:

  1. Menu rengkas yg menyelerakan....nanti buat entri ye dik cella telur dadar rangup tu....ppppssstt...aunty pun x pandai buat rangup camtu...he..he...

    ReplyDelete
  2. Menu rengkas yg menyelerakan....nanti buat entri ye dik cella telur dadar rangup tu....ppppssstt...aunty pun x pandai buat rangup camtu...he..he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...aunty pun suka jugak yer..
      Nanti kalau mak kiter wat lagi telur dadar tu kiter snap step by step yer...

      Delete