Sunday 16 July 2017

OPEN HOUSE + MINI REUNION

Semalam hari Sabtu...
Memang free day...
Mak aku x kerja...
Aku pun  memang free jer hari Sabtu..
Memang dah spend time nk gi open house jer..
Tiba- tiba mood nk gi open house tu berkobar- kobar ngalahkan semangat patriotik lak...!
Hahahaha.....
Nak qadha minggu lepas x dapat gi open house umah Auni & umah Faiz sebab asa seminar kat UM tu la...
So..hari ni lepas temankan mak aku gi kenduri kat Kampung Malaysia...
Turn aku nak beropen house ngan my pren lak..
Baru privacy...
Petang nanti baru together2 sekali lagu  ngan mak aku...
Janji soh mak aku amik aku pukul 5.30




Ngan BFF aku la...
Umi Amirah...
Gadis Sarawak..
Xjanji pun nak pakai baju biru..
Tapi kebetulan...cemistery
Dah hampir 10 tahun kitorang BFF...
Sejak sekolah rendah...
Walaupun lain- lain kelas ..
Setiap kali rehat mesti dating..
Hahahaha...
Sampai sekarang...
Tetap camtu..
Semua kawan- kawan pun..
Kalau nampak aku tanpa Umi mezti tanya mana Umi..
Kalau nampak Umi tanpa aku mesti tanya mana Su...
Hahaha...kat sekolah menengah ni dorang memang panggil aku Su...
Dolu kat sekolah rendah jer dorang panggil Cella..
Tapi my family still call me Cella..


Ngan Yasmeen...
Macam Siang vs Malam..
Bukan aku yang gelap..
Tapi Yasmeen tu yang putih sangat...
Tu yang nampak macam siang dan malam...
Cantik kan..??
Cantik la..
Yasmeen tu yang cantik..
Hahaha..
Macam Omputih kan..
Aku pun cantik juga kan..
Haaa...sebab bila tanya mak aku..
Mak aku kata aku cantik..
So..xkan mak aku nak tipu aku lak kan...
Kikiki...ko aser mak aku jujur x..??


Ni ngan Nik Anis lak..
Dah 3 tahun x jumpa oooo...
Sebab Nik Anis ni pandai skit dari aku..
Dapat la dia sekolah SBP...
Hehehe....
Dolu muka dia agak macam permukaan bulan..
Sekarang ni ploless ooooo...
Apa produk dia pakai..?
Hmmm...naper la aku x tanya..?
Aduhhh...xkan la 3 tahun x jumpa..
Jumpa jer nk tanya pakai produk apa lak..
X sopan la kan..
Banyak lagi goasip- gossip lain tau....!!!!
Hahaha...


Tuan rumah...
Nuha..
Kitorang semua lain- lain class..
Tapi ngam jer...
Nuha pun fairb& square jer..
Tetap layan classmate dia..
Tapi xde la ignore we all..
Makanan sedap- sedap..
Lasagna paling best..!!
Tapi mak aku dah pesan..
Gi umah orang jaga adab..
Jangan tergediks- gediks..
Jaga perangai...bla..bla...bla...
TQ Nuha...
Sebab invite open house ni la dapat jumpa beberapa kawan yang dah bertahun x jumpa..
Dah macam mini reunion..
Tapi sayang xde pic ngan Asniza & the gang..
Dorang datang kejap sangat sebab rushing parent dorang nak ketempat lain..
Just datang slam..say hai...muah3 ..
Pastu kuar...
X sempat makan...xsempat nak selfie2 pun..
Huhuhu...

Ngan dorang ni pun sebab balik lambat jer..
Time ni aku dah nak balik..
Tengah tunggu mak aku datang amik aku..
Sempat la posing jap..
Tumpang posing ngan keter BMW saper ntah..
Keter bapa Nuha ke..keter sedara mara dia ntah..
Just nak feel jadi orang kaya jap..

Cantik ar view kat perumahan Nuha ni
Sebab ni kan kawasan elit....
Kawasan orang kayo la..
Hahaha...
Rumah besau- besau..
Kereta besau- besau...
Mana tahu satu hari nanti aku juga akan jadi salah sorang penghuni kat sini..hihihi..
Tengah riuh rendah berselfie..
Mak akupun sampai....

Pastu ikut mak aku lak sambung open house..
Ni memang betul- betul open..
Open air...
Best kat sini..
Ada macam- macam stall
Makanan pun sedap- sedap
Paling best Kambing Golek..
Tapi xde lak aku snap pic banyak- banyak
Segannnn do...!!
Majlis orang...
So ni pun snap pic sesambil nak balik jer...


Seharian aku kuar beropen house..
Sampai maghrib...
Pastu balik...
Mak aku cakap dah macam burung..
Kuar pagi balik malam..
Kuar perut kosong..
Balik perut kenyang...
Huh...
Nak mandi jap..
Dari pagi kannn...
Hahahaha...
Esok pun ada open house a.k.a Jamuan Raya kat perumahan aku & masjid erea umah aku..
Mmm....nak gi ke x..?
Ops....mandi doluuu...!!!!

3 comments:

  1. Wahh...seronokkan...jumpa kawan2 lama x jumpa...makan2...selfie2.....manis bergaya semuanya.....
    Aunty nak ucap selamat hariraya lah lagi..

    ReplyDelete
  2. Wahh...seronokkan...jumpa kawan2 lama x jumpa...makan2...selfie2.....manis bergaya semuanya.....
    Aunty nak ucap selamat hariraya lah lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...
      Memang rasa best sangat dapat jumpa kawan- kawan yang dah lama x jumpa..
      Raya ada lagi..
      Raya 6..
      Tapi kiter x puasa 6 pun tahun ni..
      Cam dah x sempat jer...huhuhu

      Delete