Sunday 2 July 2017

KL..AKU DAH BALIK

KL.....Aku dah balik...
Dah 2 hari balik...
Tapi x berani cakap..
Takut aunty Ogy merajuk ...
Sebab x singgah Bukit Merah...
Sowiiiiii aunty....
Bukan x nak singgah...
Tapi hari Jumaat mak kiter bertolak lewat..
Tengahari baru gerak...
Lalu Arowana Village tu memang ingat nak singgah ..
Tapi.....mak kiter rushing naknelak jem...
Dari SP sampai Tapah memang jem..
Sorry yer auntei...
Muah3 cikit....
Nanti ada rezeki kita singgah yer...


Mak kiter drive 5 jam non stop sampai Ulu Bernam baru benti solat & minum..
Kiter memang x tido sebab teman mak drive..
Kakak memang hanyut dari masuk kereta lagi..
Abang pun ikut balik naik kereta....
Sebab nak gilir drive ngan mak aku ...
Tapi abang pun hanyut x sedar diri..
Hahaha...


Sampai Ulu Bernam baru mak aku soh kejut abang ngan kakak...
Singgah solat dan toilet...
Pastu mak aku MESTI nak makan Mee Kari kalau singgah Ulu Bernam..
Kakak ngan aku just beli Yougurt Ice Cream...
Abang beli Ice Blended..
Sebab Achik dah bekalkan Nasi lauk ayam & sardin...
Lagipun makan ice cream dah kenyang..
Mak aku jer WAJIB makan Mee Kari tu..
Tapi aku tumpang juga la...
Hahahaha...
Pastu kena gerak cepat sebab kena singgah Sungai Buluh nak hanyar barang sedara..
Sebab lepas Tanjung Malim dah xjem..
Abang pun dah puas tidur..
Baru tukar driver..
Abang lak drive gi Sungai Buluh..
Just bagi barang tu kat Tol jer..
Sebab nak kejar sampai rumH sebelum malam..


 Pukul 7 dah sampai Tol Duta...


Tapi abang lak salah masuk lorong..
Masuk lorong Smart Tag yang hujung sekali..
Rupanya PLUS dah pasang blok simen tu x leh belok kiri...
Kena turus masuk jalan apa ntah..
Abang kata tu hiway DUKE..
Jem giler...
Abang dah rasa bersalah...
Tapi mak aku cool jer..
Suruh abang teruskan jer...
xper....ada hikmah tu..


Hahaha....memang ada hikmah...
Makan jem la dekat 1 jam...
Sampai rumah dah maghrib..
Heeeeee...
Apapun Alhamdulillah selamat sampai...

3 comments:

  1. Oòoowwh...dik cella balik KL diam2 ye...x pe la...x de rezeki nak jumpa...kalau perayaan jammed x boleh singgah...boleh je dtg rumah aunty di luar perayaan...pintu rumah sentiasa terbuka untuk dik cella yg sweet sekeluarga...sib baik aunty x majuk...

    ReplyDelete
  2. Oòoowwh...dik cella balik KL diam2 ye...x pe la...x de rezeki nak jumpa...kalau perayaan jammed x boleh singgah...boleh je dtg rumah aunty di luar perayaan...pintu rumah sentiasa terbuka untuk dik cella yg sweet sekeluarga...sib baik aunty x majuk...

    ReplyDelete
  3. Huh..sib baik aunty x majuk...
    Kalau majuk xlehbla nanti nk makan cheese meleleh & red velvet..hehehe..
    Nanti kalau ada rezeki kalau balik kampung kiter ajak mak singgah yer..
    Muah2 cikit

    ReplyDelete