Thursday 27 July 2017

RAYA 6 & MENANTI ZULHIJJAH

Raya 6
RAya 6 tu apa..?
Mmmm..Raya 6 tu untuk yang Puasa 6
Puasa 6 tu apa
Puasa 6 tu...Puasa Suna 6 hari dalam Bulan Syawal iaitu boleh mula pada 2 Syawal  atau mana -mana hari dalam bulan Syawal sebanyak 6 hari
Boleh puasa direct 6 hari atau selang seli ..
Janji cukup 6 hari dalam bulan Syawal..
Ustazah cakap Rasullullah pernah bagitahu
sesiapa yang puasa penuh dalam Bulan Ramadhan dan diikuti 6 hari dalam BUlan Syawal..
Pahalanya umpama berpuasa sepanjang tahun..


Ni Nasi Impit dan Rendang untuk Raya 6
Siapa yang Puasa 6...?
Aku ke..??
Hehehehe...mana ada...
Aku x puasa 6 pun...
Puasa yang tingngal masa ramadhan pun sehari pun aku lum ganti..
Ala....lambat lagi..
Hehehehe....

Selalunya yang Puasa 6 ni kebanyakan orang-orang tua dan orang dewasa je
Kanak-kanak jarang kot
Remaja cam aku..?
Hmmmmm....pun jarang..
Jarang tu maksudnya x ramai la..
Tapi still ada yang puasa
Expsecially yang sekolah agama la kan...
Cam cousin aku..Haikal..
Achik cakap Haikal puasa 6
Kawan aku kat Sekolah Agama Kajang tu pun Haikal juga
Mesti dia puasa 6 juga..
Apapun Syawal dah 2 hari dah meninggalkan kita
Sekarang dah masuk Zulkaedah..
Bulan depan Zulhijjah
Bulan Haji
In sha Allah aku berazam untuk Puasa Sunat Arafah..
Macam tahun  lepasPUASA SUNAT ARAFAH kat sini...

No comments:

Post a Comment