Sunday 16 July 2017

BISKUT LEPAS RAYA

Hari Sabtu dah pun...
Dah Syawal ke 21
Huh...dah nak habis dah raya..
Eh...lambat lagi la..
Minggu depan pun masih ada raya lagi..
Hari ni dah plan nak gi open house ..
Sebab minggu lepas dah terlepas beberapa open house..
Sabtu sebab ikut mak aku..
Tapi sib baik juga pastu mak aku hantar jer aku nak gi outing ngan geng aku..
Kat BRJ jer pun..hahahaha
Ahad lak dari lepas subuh sampai 6.30 petang Seminar kat UM tu..
Malam ikut mak aku hantar biskut raya kat customer..
Minggu ni aku dah plan nak ginopen house
Tetiba lak aku rasa rajin nak gi open house..
Tapi mak aku dah bagi syarat..
Tengahari kena teman mak aku gi open house umah kawan mak aku dolu..
Pastu baru mak aku hantar umah kawan aku..
Haaa...ada term & condition la pulakkkkk...
Ok jer lah..

Masa kat umah kawan mak aku..
Apa sangat la yang boleh aku buat.
Sib baik line laju jer..
Hmmm....tengok foldef pic apa yang ada..
Haaa...Kuih Raya colourfull..
Sampret Susu
Mak aku yang buat..
Ada lagi tempahan lepas raya pun....




Ni Sampret Susu juga.
Minggu lepas nyer tempahan..
Mak aku cakap memang cusromer request nak colourfull ..
Mak aku cakap kita kena ikutbjer
Sebab "Customer is alway's right"
Janji masyukkkkk...
Nak- nak lepas raya ni ..
Mak aku cakap orang nak order tu dah cukup bagus..
Biar penat sikit xper..
Siang kena gi  kerja...malam sambung wat kuih
Rezeki jangan tolak..
Kena syukur..
ALHAMDULILLAH..!!!


Kata mak aku...
Rasa penat akan hilang bila kita dapat upah hasil titik peluh kita..
$$$$$…
Sebab tu Rasullullah pesan kena bayar upah orang yang buat kerja sebelum keringatnya kering...
Eh..keringat tu apa..?
Hahaha...peluh la...
Dah tu..xkan orang nak datang bayar time kiter tengah baking sebab masa tu jer peluh.
Ish...tengok dan sesuaikan dengan keadaan la...
Oooooo



 Ni order minggu ni nyer...
Alhamdulillah...
Mak aku cakap makin kita bersyukur..
Allah dah janji akan limpahkan lagi rezeki...




 Tugas aku cam biasa la...
Hias- hias atas kuih tu jer..
Letak chocolate chip ke...
Kacang ke..
Ceri ke...
Gentel jem nanas ker..
Tu jer..
Lain- lain mak aku yang buat..
Bukan aku xnak tolong terap...susun dalam balang bagai tu..
Tapi mak aku yang x kasi
Mak aku cakap nanti x capai ISO..
Hahahaha...
Yer lahhhhh.....


Tart Nanas
Antara yang aku suka juga ni
Tapi dah packing semua..
Yang tinggal untuk aku makan x sampai 10 biji jer..
Huhuhu...


Penat ooo..
Gentel jem nanas tu..
Haaa...tapi xper..
Mak aku janji nanti nak buat lagi untuk aku bawa gi sekolah minggu depan..
Sebab minggu depan ada jamuan raya kat sekolah..
Jangan x caya..
Yang kat umah aku kat KL ni xde kuih raya
Hahaha..
Sejak hari ke2 puasa sampai lepas raya kalau orang lalu depan umah aku mesti penuh ngan bau kuih raya sedang dibakar ..
Mak aku cakap tahun ni rezeki murah sejak puasa sampai lepas raya dah ribu riban pieces kuih raya dibuat
Tapi aneh kan..
Tuan rumahnya xde kuih raya...
Sampai dah nak habis raya pun umah aku xde stok kuih raya pun..
Habis dijual..
Hahahaha....



Mmmm...tetiba jumpa la Kek Lapis Sarawak ni ada sama dalam folder biskut ni..
Ni Kek Lapis Ori dari Sarawak ni..
Mak Faiz Sabri yang bagi sebiji pada mak aku minggu lepas..
Dorang memang orang Sarawak
Mak dia cakap buat sendiri..
Sedapppp sangat...
Moist..
Mak aku kata orang Sarawak pandai buat kek lapis sebab kat Sarawak kalau raya dihidangkan bermacam kek lapis..
X macam kita sini meja penuh biskit raya..
Kata mak aku..itu lah yang diceritakan oleh kawan- kawan dari Sarawak..
Hrm...BFF aku...Umi Amirah pun cakap camtu gak..
Umi Amirah cakap raya kat Sarawak dah aeminggu pun dorang masih beraya ngan baju melayu bersampin bagai...
Kek Lapis jangan cakap la..
Colourfull & sedap- sedap
Wahhhhhh....
Cam best jak..
Kek lapisssnyer pun nyamannnn..
Aukkkk...!!
Kamek sukaa...!!!


Selain daripada Kek Lapis ni mak Faiz Sabri juga bagi popia simpul ni..
Bekas dia cantikkk..
Ok...mak aku dh nak gerak tu..
Petang ni turn aku lak gi open house umah kawan aku...
Nanti update lagi...
Bye....

3 comments:

  1. Meriahnyerr...rumah dik cella dgn biskut warna warni....alhamdulillah rezeki lepas raya kann....bagus2...

    ReplyDelete
  2. Meriahnyerr...rumah dik cella dgn biskut warna warni....alhamdulillah rezeki lepas raya kann....bagus2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..
      Meriah & colourfull kan aunty..
      Mak kiter cakap macam raya dot.dot.dot
      Hihihi...
      Biar ceria hidup kita...
      Macam lagubWarna - warni Aidilfitri..
      Lagu fav mak kiter...
      Kiter xtau pun saper yang nyanyi..
      Tapi mak kiter suka nyanyi lagu tu time dalam keter...kikiki

      Delete