Friday 28 July 2017

NASI GORENG TOM YUM..AKU MASAK

Nasi Goreng Tom Yum
Aku yang masak tau
Betulllll...
Memang aku yang masak...


Heee...takat masak Nasi Goreng memang aku boleh masak pun...
Tu pun sebab aku guna perencah segera..
heeeeee....



Ni la perencah Tom Yum Segera yang aku gunakan
Mak aku yang beli..
Kata mak aku kirim pada kawan dari Perlis
Dah beberapa kali mak aku beli perencah ni
Semua suka sebab sedap...
tapi selalu juga habis stok..
Kalau habis stok mak aku akan beli perencah pes Tom Yam Adabi
Tapi pes Adabi tu rasa dia kureng la sikit...
Tapi seperti kata mak aku..

"Dari Cempedak Baiklah Nangka..
Dari xdak...Baiklah Ada...."

Sebenarnya aku masak ni 2 hari lepas...
Hari Rabu..
Masa dalam kerera OTW balik umah tu mak aku ada cakap dah suruh kaka masak nasi..
Mak aku cakap masa tengahari mak aku dah call kakak suruh masak nasi..
Mak aku cakap nanti petang balik mak aku nak masak Nasi Goreng..
Tapi masa kitorang sampai kat umah pukul 5 petang..
Buka je pentu ada bau nasi mendidih..
Belum masuk umah lagi mak aku dah pok pek-pokpek sebab kakak baru masak nasi..
Kata mak aku camaner nak buat Nasi Goreng kalau nasi masih berasap..
So...sebab malas nak dengar mak aku pokpek-pokpek la..
Maka aku offerkan diri nak Masak Nasi Goreng tu..
Aku suruh mak aku gi mandi,solat & aku janji sebelum pulul 6...Nasi Goreng akan SIAP dengan TEh 0 sekali...!!
I promise..!!!!
Walaupun penat balik lambat
Tapi aku lagi penat nak dengar mak aku berleter..
Masalahnya yang masak nasi lambat tu K.A.K.A.K
Tapi yang nak kena tadah telinga tu..A.K.U..!!!
Depan kakak xde lak mak aku nak berleter..
Huhuhuhuhu...

NASI GORENG TOM YUM
2 cawan nasi
2 sudu pes tom yum
2 biji telur
2 sudu minyak
½ carrot- potong jejari
1 cawan kobis hiris
1tangkai daun bawang

1. Panas minyak dan pecahkan telur dan kacau hancur
2. Masuk pes tom yum dan terus masukkan nasi
3. Kacau rata dan biar nasi jadi panas
4. Masuk carrot dan kobis.
5. Selalu gaulkan supaya tidah hangus.
6. Siap dan tabur daun bawang


Ni pic asal yang aku hidangkan untuk mak aku..
xde make-up daun bawang tu...
Mak aku cakap kena make up letak sikit daun bawang hiris baru nampak berseri ..
Hehehehe....nak kena letak jugak ker..
Hihihihi...
Mak aku memang camtu..
Semua makanan nak letak daun sup & daun bawang..

Jangan x tahu..esoknya tu kakak lak masak Nasi Goreng Tom Yum ni.
Tapi...
Mak aku komen..
Kakak nyer Nasi Goreng Tom Yum terlebih perencah..
Senang citer..
Aku nyer lagi kick ar...
Syyy.... jangan cakap ngan kakak
Nanti dia merajuk...
Hahahaha



Tapi betul jugak la kata mak aku
Dengan sikit jer hiasan daun bawang tu..
Memang lain rupa dia..
Besar juga effect dia...
Macam orang pakai maskara..
Bulu mata pendek nampak panjang dan lebat
Hahahaha...
Itu Nasi Goreng boleh la aku make up
Kalau diri aku..?
Minta ampun dan maaf la
Walaupun raya  dah lepas..
Sebab make up tu IT'S NOT ME..!!!
Secalit lipstick pun aku xkan pakai
Bedak bagaipun xde dalam kamus aku...
Muka kosong..
Bukan aku nak kata orang yang make up tu x bagus..
Aku suka tengok orang make-up
TAPI janji orang tu BUKAN AKU..
Kerana  I'M ME...
Dah macam lagu Datuk Vida lak...I am me...
TAPI kalau Datuk Vida nak sponser Qu Putih memang aku nak..
Hahahaha...sebab aku nak putih..
Make up aku x mo...
Putih aku nak....
Kikikiki....

3 comments:

  1. Bagus nya dik cella...pandai goreng nasi...
    lawaks larr dik cella ni....x payah nak putih2....
    hitam itu kan menawan....

    ReplyDelete
  2. Bagus nya dik cella...pandai goreng nasi...
    lawaks larr dik cella ni....x payah nak putih2....
    hitam itu kan menawan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Goreng nasi guna perencah ready made boleh la...
      Hahahaha....
      Tapi kiter nak putih juga....
      Jeles ar tengok kawan- kawan kiter floless gitew...hehehe

      Delete