Tuesday 18 July 2017

KARIPAP INTI IKAN vs KARIPAP KING KONG

Tetiba tingat Karipap Inti Ikan ni...
Bukan mak aku buat pun..
Just goreng Karipap Frozen..
Kata mak aku ni mak Ismail yang bagi..
Karipap dari Trengganu...
Mmmm....inti ikan..
Mungkin sebab orang Tranung suker makang ikang kot...
Hahahaha...


Rasa dia..???
Mmmm....i cannot go...
Tapi mak aku beria- ia makan..
Maka aku cakap sedap...
Habis sepiring tu mak aku makan sowang jer..
Sebab aku x nak..
Kata mak aku rasa dia sedap sangat..
Tapi lidah aku ni kadang- kadang  x sama ngan lidah mak aku...
Sebab SEDAP itu subjektif..


Ni la Karipap Ikan tu yang masih belum goreng


Rupa dia sama je macam karipap biasa..
Inti dia jer yang berbeza..
Mak aku cakap kalau jumpa orang jual nak beli lagi..
Kat tempat aku xdepun orang jual Karipap Inti Ikan ni....
Xkan nak gi Trengganu kot..


Haaa...kalau ni aku sukaaaaaa...
Karipap King Kong...
Beli kat Puncak Alam...
Masa hantar kakak hari tu...
Sepanjang jalan tu ada banyak gerai jual Karipap King Kong ni...


Haaaa.....inti ayam dia padat penuh...
xde saper pun leh viral cakap Karipap Oksigen..
Sebab langsung xde angin..
Penuh inti...
Ayam dia penuh besar- besar..

Dah x rasa makan Karipap inti ayam..
Tapi macam makan Ayam inti karipap..
Hahahaha...
Harga dia sebiji RM 4.50
Tapi aku makan 2 kali baru boleh habis sebiji...
Berbaloi la..
Tapi mak aku cakap sebab 2 orang jer ok la..
Kalau family 10 orang...
Heee...sendiri mau kira laaa...
Beli 2 biji 9 hengget..
Campur air tebu sorang 1 cup...
Semua 13 henggit...
Pastu kena skip dinner ar..
Sebab tu bajet dinner..
Hahahaha...
Malam masak maggi



Ni gerai Karipap King Kong tu
Mmmmmm.....telio wehhh...!!!
Weekend ni mak aku cakap nak gi amik kakak...
Yesssss.....nak beli lagi

3 comments:

  1. Sedap nyerr...karipap kingkong,penuh inti ayam....x kisah mahal kann?janji puashati makan.. ...karipap ikan pun x kalah....jauh sangat nak mencari...

    ReplyDelete
  2. Hahaha..
    Sib baik orang yang makan x jadi king kong...hihihi

    ReplyDelete