Monday 24 July 2017

KARIPAP KING KONG-JANGAN BERJANJI KETIKA GEMBIRA

Karipap King Kong...
Karipap yang aku puja puji giler minggu lepas
masa tulis citer
KARIPAP IKAN vs KARIPAP KINGKONG
Aku memuji kerana dah 2x beli Karipap KingKong tu memang sedap giler
Inti ayam dia memang penuh ayam..
Inti daging memang penuh daging...
Bila ada kawan aku yang x cayer..
Aku sampai sanggup berjanji untuk belikan karipap king kong ni  untuk dia
Semata- mata nak buktikan cerita aku betul dan nak kongsi betapa sedapnya karipap tu
Yang aku rasa sangat berbaloi dengan harga RM4.50 sebiji

Ini hari ni(Ahad) nyer Karipap King Kong..
Mak aku yang belikan masa gi amik kakak..
Aku x ikut pun sebab nak wat kerja Geo
Lagi pun sebab hari Sabtu memang aku dah beraya all out...
Dari pagi kuar sampai malam baru balik..
Mak aku pun ada even pagi tu sampai tengahari..
Jadinya mak mak aku terus jer gi sengsorang amik kakak
Balik tu nampak la mak aku bawa balik Karipap King kong ni..

Dengan penuh excitednya...
Kuarkan dari paper bag tu..
Huh...dengan penuh excitednya...
Ku gigit karipap tu..
Sudah terbayang isi ayam yang penuh..
Aik...mana ayam ni..?
Bisik hatiku..
Mmm...agaknya tempat ku gigit tu belum kena isi ayamnya..
Aku gigit lagi..
Ish...kentang jer ni...mana ayam ni...?
Aku x putus asa...
Aku gigit...gigit ..gigit lagi..
Sekarang aku dah putus asa ..
Kerana ayam yang kucari tidak kutemui..
Ketika itu baru terfikir nak tanya yang mak aku ngan kakak makan..
Mmm...rupanya mak aku pun sedang mencari ayam bagaikan mencari berang yang tersembunyi..
Kakak juga begitu..
Sedang meneropong mencari ketulan ayam..
Masing- masing hanya dapat seketul isi ayan sebesar jari kelingking..
That alll...!!!
Owhhhhh....tidakkkk...!!!
Kenapa terjadi begini...????
Dah 2x beli sedapnya buat aku teringat- ingat..
Padat ayamnya buat aku sanggup berjanji..
Tapi...kenapa hari ni jadi begini...
Salah Karipap tu yang berubah...
@ Memang xde rezeki ayam dalam karipap yang mak aku beli..
Mungkinkah semua ayam tu dah dimasukkan pada karipap yang dah dibeli sebelum ni..
Macamana ni...??
Aku dah janji pada kawanku dan  beria- ia citer akan dahsatny inti ayam karipap king kong ni..
Aduhhh...!!!!
Maluuuuuu....!!!
Rasa nak marah ke apa ni..!!!
Astaghfirullah.....
Mungkin rezeki kami hari ini bukan seperti 2x yang dah beli tu..
Mungkin inti ayam- ayam yang banyak tu dah termasuk dalam karipap yang orang lain beli...
Tapi macamana dengan janji aku...???
Huhuhu...maluuuuuu...!!!

Betul lah post Achik dalam family Group W/ Apps pada minggu lepas...
"Jangan berjanji ketika sedang gembira...
  Jangan membuat keputusan ketika sedang
  marah... "

No comments:

Post a Comment