Thursday 12 January 2017

TEH ARAB

Teh Arab..
Favourite mak aku..
Aku..???
Mmmm...aku x suka rasa herb & rasa mint tu...
Tapi mak aku kata sedap...
Biarlah.....hehehe

Mak aku nyer minuman ni...
Minuman wajib mak aku kalau time makan Nasi Arab..
Hari ni x makan Nasi Arab pun mak aku minum juga...



Aku x rasa nak cuba minum pun..
Mak aku offer banyak kali..
Tapi aku just say "thank you.."
Tapi aku request juga mak aku buatkan teh O panas kat aku..
Hihihihihi..


 Mak kau kata best sebab ada rasa spice & herb..

DAH PERNAH BUAT KAT SINI...

SINI PUN ADA...

Ni la bahan nak buat Teh Arab tu...

TEH ARAB...untuk 1 mug
1sudu kecil serbuk teh@ 1 uncang teh
1 mug air panas
2 sudu kecil gula
5 buah pelaga- ketuk hingga pecah
3 cengkih
1 bunga lawang
1 batang kecil kulit kayu manis
1 tangkai daun pudina

1. Letak serbuk teh dalam mug bekas dan tuang  air  panas yang baru mendidih.Setelah teh kembang tapis dan buang hampasnya.Masukkan herb & spice dalam air teh O dan biarkan seketika sebelum ditambah gula..

2.Jika guna uncang teh..terus letak semua rempah dan herb dalam mug bersama uncang teh...biarkan lebih kurang 5 minit supaya semua rasa spice & herb keluar.Kemudian,baru dicampur gula dan kacau..

4 comments: