Wednesday 18 January 2017

CHICKEN SLICE SANDWICH-BEKAL HARI SELASA



Bekal hai Selasa...
Just sandwich...
Sarapan pun sandwich...
Bekal pun sandwich tu jugakkk...


Chicken Slice Sandwich...
Bekas hijau tu kakak nyer..
Pink opkos la aku...
Bekas biru firus tu abang nyer..
Haaa...tau biru firus..??
Aku pun baru tau turqoise tu Bahasa Melayu nya biru firus...
Hihihi...
Selfie dh tau dah Bahasa Melayu nyer sebut swafoto...
Viral plak Bahasa Melayunya tular..
Kalau aku guna perkataan tu kat kengkawan ..agak2 kna bahan x...??
Hahaha...




Bekal sandwich 3 bekas jer..
Sebab mak aku nyer bekal just roti sapu peanut butter...
Asalnya mak aku cakap xnak bawa bekal..
Tapi masa aku tengah tunggu mak aku pakai tudung tu...
Mak aku suruh aku sapu peanut butter  kat roti..
Sebab tu bekal mak aku xde dlm pic tu..
Mak aku cakap nanti nak bakar..
Mak aku cakap nanti nak try sandwich maker yang baru kat bilik kerja.
Mmmm....untung lar...boleh makan roti bakar panas- panas...hehehe
Aku,abang & kakak bawa chicken slice sandwich..
Guna Roti Gardenia,chicken slice,salad,mayonis..
Mayonis tu cam biasa mak Ismail yang selalu bagi...
Chicken slice ni selalu ada stok kat peti ais..
Aku suka makan ngan roti..
Kakak pun selalu bawa bekal chicken slice sandwich..
Walaupun mak aku cakap nam buat sandwich ni x susah pun..
Tapi yang buatnya mak aku juga...
STEP BY STEP boleh tengok sini..

4 comments:

  1. Kagum dgn mak dik cella..pepagi tiap hari sediakan bekalan untuk anak anak...semoga allah memberi kesihatan yg baik pada mak dik cella...aminnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amiinnnn...
      Hehehe...
      Sebab mak kiter dah janji nak masak bekal setiap hari macam masa kakak dan abang dulu

      Delete