Wednesday 4 January 2017

SI PENCURI AYAM..

Ayam Goreng  Potong Kecik2
x menarik pun
Sebab mak aku cakap goreng gitu jer gaul garam kunyit kosong jer...
Asal nak masak kicap tapi mak aku kata dah x jadi plak...
Mak aku masak sambal tomato
Ayam tu cenggitu jew..
Walaupun Ayam Goreng ni x menarik pun
Tapi ada citer yang lebih menarik pasal ayam ni..
Semalam nyer citer....
Masa dah nak sampai erea runah..
Mak aku soh abang masuk ikut Pasar Segar sebab nak beli ayam..
Aku x turun kereta pun sebab abang yang drive..
So aku membuta dalam kereta..
Sedar2 je dah sampai rumah..
Mmm...xsedar pun mak aku dah siap beli ayam..
Masa mak aku tengah cuci ayam untuk digoreng tu...mak aku panggil aku.
Aku ada dengar suara macam aku bercakap sesuatu
Bila tengok mak aku tengah dok kira ayam..
Mmm...naper mak aku dok kira ketul2 ayam tu..
Bila tanya...
Mak aku cakap mak aku tengah cuci ayam & nak potong bagi lagi kecik.
Walaupun ayam tu dah dipotong dah oleh pekerja Bangla tu ..tapi mak aku cakap nak potong kecik sikit sebab nak masak kicap..
Tapi ayam tu cuma ada 1 jer drumstick...1 lagi xde..
Sekor ayam patutnya ada 2 drumstick la..sebab mak aku cakap tadi tu mak aku amik sekor ayam ..gi timbang & suruh pekerja Bangla tu potong besar.
Bila kira lagi...
SAH...1 drumstick dan 1/4 dada ayam tu memang xder..
Mak aku cakap dari kat Pasar Segar tu lagi dah perasan bungkusan ayam tu agak ringan nak banding masa timbang tadi..
Lepas timbang ayam tu kat kaunter dalam pasar segar tu..kena hantar plak kat tempat potong..
Pastu mak aku cakap,mak aku tinggalkan ayam tu untuk pekerja tu potong..
Mak aku masuk semula dalam bahagian sayur dan barg kering..
Dah siap bayar semua barang termasuk ayam tu..
Barulah kuar semua amik ayam tadi
Masa tu mak aku cakap,pekerja Bangla dah siap potong ayam tu dan dah masuk dalam plastik .siap 2 lapis plastik..


Mmm,persoalannya...
Mana pergi 1 drumstick dan 1/4 dada ayam tu .
Mmm...
Sebelum ni masa teman mak aku beli barang dapur kat Pasar Segar tu..
Ada sorang customer lelaki tengah marahkan pekerja Pasar Segar tu sebab orang tu cakap dia beli beberapa ekor ayam ..
Mungkin peniaga makanan @ orang tu nak kenduri kot..
Orang tu cakap dia dah balik rumah tapi bila buka plastik ayam tu...tetapi semua hati pedal dan kaki ayam tu satu pun xder dalam bungkusannya
Customer tu datang minta suruh Bangla tu bagi balik segala hati pedal dan kaki ayam tu..
Kata cutomer tu lagi...sebelum ni pun  dia dah pernah kira ayam yang dibeli x cukup
Hmmmm...hari tu tengok customer tu yang terkena...
x sangka hari ni terjadi kat mak aku
Mak aku cakap xkan nak gi semula Pasar Segar tu ..tanya semula kat Bangla tu mana lagi 1 drumstick & 1/4 dada ayam tu..!!!!
Mak aku kata dah halalkan dah pun...
Cuma cara pekerja tu x baik la buat camtu..
Benda makan kot..!!!






No comments:

Post a Comment