Saturday 14 January 2017

LEMON & MINT TEA



Cuaca sejuk selepas hujan...
Ada bau yang fresh dari dapur...
Lemon & Mint Tea...
Mak aku cakap kalau Orang England cakap Teh Lemon Pudina...
Yang cakap Lemon & Mint Tea tu...orang kampung nenek aku....
Hahaha...


Mak aku jer yang minum ni...
Teh O Panas letak Lemon & Pudina...
Aku...?
Owh...not my taste ...!!
Bau mint tu dah macam ubat gigi jew...
Aku pun x tau apa yang mak aku sukuka sangat...
Pudina tu mak aku yang suruh aku amik masa gi bli barang dapur hari tu..
Kata mak aku sebab murah...1 ikat besar singgit lima sen jew..!!





TEH LEMON PUDINA

2 uncang teh
1 mug air panas
1/2 biji lemon
2 sudu gula
1tangkai pudina

1. Rendam uncang teh bersama daun pudina
2. Tambah gula dan perahkan lemon
3. Tambah hirisan lemon untuk lebih menarik

*** Teh perlu lebih gelap kerana bila ditambah lemon warna teh akan pudar..
Jika teh kurang gelap,nanti bila tambah lemon warna jadi pucat dan x manarik



1 comment:

  1. Sedap dan sangat bagus jika minum pada waktu malam/sejuk

    ReplyDelete