Wednesday 25 January 2017

SANDWICH TELUR & MAYONIS

Sandwich Telur dan Mayonis..
Bekal hari Selasa..
Bekas pink aku nyer...
Just filling Telur Mayonis & daun salad..
Bekas hijau...kakaknyer..
Nampak merah- merah tu tomato slice..
Aku x suka tomato..
Banyak kali dah baws bekal cenggini..

DAH PERNAH BUAT ENTRI KAT SINI...

Kakak nyer nampak inti tebal..
Colourfull...
Naper aku nyer cam x santek jew..
huhuhuhu...
Heee...
Bila tanya mak aku ..naper kakak nyer nampak lagi tebal...
Mak aku cakap sebab...
"The Grass Look Green The Other Side"...
Hihihihi....kan dah kener sebiji...
Dah aku nyer xnak tomato..xdelah colourfull...
Syyy...gambar semua mak aku yang snap...
Aku nak siapkan  homework BI...
Ada lagi sikit...
Malam tadi tu tidur awal..
Kena la bangun awal juga siapkan..

SANDWICH TELUR MAYONIS..

5 biji telur direbus keras dan kupas kulit...


Parut @ sagat telur rebus...Sagat lebih cepat dan senang daripada lenyek ngan garfu...


Tambah 1 sudu makan lada sulah...1 sudu teh gula dan 1/2 sudu teh garam halus...



Kacau hingga sebati..


Sapu butter pada setiapbkeping roti supaya bila isi inti butter tu jadi penebat,penahan supaya inti yang lembab x disetap oleh roti...so,roti x la lembik ..

Kemudian, sapu inti dan susun ikut kreativiti...
Untuk nampak kemas hiris nipis kerak roti selepas isi inti...

SANDWICH TELUR DADAR KAT SINI....

4 comments:

  1. simple & sedap ;)
    buat bento pon sodapp nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmm...kiter suka kalau sejuk...
      Bento tu yang wat bentuk cartoon tu ker sis...
      hehehe...kiter igtkan bento tu bekal ..hihihi...lum habis study korea & jepunn..

      Delete
  2. Mengenyangkan makan sandwic ni,aunty letak salad,tomato bagai,bawang pun aunty letak...dik cella sama macam anak aunty x suke ada salad,tomato...

    ReplyDelete
  3. Kalau dah sama..mana lelaki,mana pompuan..hahaha..guwau yer aunty...hihihi

    ReplyDelete