Wednesday 4 January 2017

HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN

Back To School....
1st day sekolah hari ni..
Mmm...1st day lah sangat...
29 Disember semua pun dah kena gi sekolah hari tu sebab orentasi form1-5
Huh... tapi...
aku nyer excited nak gi sekolah hari ni cam 1st time gi sekolah jer..
Uniform sekolah aku dah iron sejak hari Ahad lagi..
Beg pun aku aku dah siap sejak hari Sabtu lagi..
Haaa...excitednyer aku...kan..kan..kan..
Dulu masa 1st day masuk sekolah menengah pun x la excited sangat...hahaha..
Tapi apapun memory  1st sekolah sekolah tadika & Tahun 1 la paling aku ingat...
1st day sekolah tadika sedey..
Sebab pagi jer mak aku hantar..
Time balik aku naik bas sekolah tadika..
Sebab 1st day hanya aku dua tiga orang jer yang senasib kena naik bas
Orang lain 1st day sekolah mak ayah hantar


 Setiap tahun...asal 1st day sekolah...
Gambar ni lah aku ulang tengok...
Haaaa....baikkkkk jer muka aku 1st day Tahun 1...
Tunduk malu gitew...time cikgu Suhairi snap pic ni ..

X berani nak pandang camera ..
Takut kat ckgu Suhairi masa tu..
Hihihihi...


Masa Tahun 2...jadi Ketua Kelas...
Mukhriz jadi penolong...
Jangan x tau...time ni aku masih minum susu botol..
Langsung x malu time tu..
Sampai Tahun 3 aku masih minum susu guna botol susu yang baby nyer tu..
Setiap pagi dalam kereta .aku akan minum sebotol susu sebelum sampai sekolah..
Kalau time balik sekolah memang x sabar2 aku nak masuk dalam kereta untuk  minum lagi sebotol susu...
Kalau time balik sekolah,selalunya mak aku akan bukakan susu kotak & tuang dalam botol untuk aku minum
Lastday & last time aku minum susu botol kat dalam kereta mak aku bawah pokok  sakura depan pagar sekolah..
Masa tu mak tengah tunggu abang ngan kakak..
Tengah aku feel layan susu botol..
Tiba2 cikgu Faidzol lalu ngan motor..
Terus cikgu Faidzol benti betul2 kat tingkap kereta & sergah aku. !!!
Terkejut Monyet aku ..!!!
x sempat nak sorok botol..
Mak aku ketawakan aku..
Cikgu Faidzol plak cakap esok dia nak bagitau class aku yang aku masih minum susu botol..
Menangis aku masa tu..
Malu do..!!!
x tau lah cikgu Faidzol ingat lagi ke x citer tu..
Haaa...tu lah susu botol terakhir aku..
Sejak tu aku dah xnak lagi minum susu dalam botol...
Aku hanya minum dalam cawan yang ada 2 tangkai kiri kanan & ada lubang kat penutup cawan tu..!!
Esok dah hari ke-2 persekolahan dah x excited dah nak citer..!!




No comments:

Post a Comment