Thursday 8 February 2018

JALAN- JALAN ALAMANDA


Jom gi Beijing...
Hahaha....
Mana ada Beijing..
Gi Alamanda jer...
Tapi kan dah dekan Chinese New Year (CNY)
Hari Ahad ...aku ajak mak aku kuar.
Lepas penat hiking Bukit Besi hari Sabtu
Hari Ahad aku ajak mak aku gi Alamanda
Sebenarnya nak gi Stationary jer...
Nak cari barang PSV
Nak beli water colour besar ngan berus cat
Tapi dapat beli water colour ngan set berus lukisan jer
Berus cat aku dah tanya xde..
Dah alang-alang kuar xkan nak beli tu jer kan
Sambil menyelam sambil minum air lah..
 Ajak mak aku gi Alamanda
Kakak nak makan waffle ice cream
Hmmmm...untung lar kakak
Minggu lepas dah puas cuti-cuti kat Melaka
JAlan-jalan Cari makan sampai 3 hari
Ni request lagi nak makan waffle ice cream pun mak aku layan jer...



Masuk Alamanda dan macam berada di Beijing dah
Hahaaa..aku agak jer sebab aku belum pernah pun gi Beijing...
Mak aku pernah la gi China
Itupun mak aku cakap gi Guangzhao ...bukan Beijing
Tapi mak aku cakap kat Guangzhao ada Beijing Street..
Mak aku cakap Guangzhoa pun ada masanya cuaca sejuk tapi x sesejuk Beijing
Mmmm....mak aku cakap belajar rajin-rajin nanti dah kerja boleh gi jalan guna duit sendiri..
Huhuhuhu...yer lahhhhh....



Bila lalu sini nampak la decoration yang cantik ni...
Mak aku cakap Tahun ni tahun AYAM kot..
Tapi aku ngan kakak cepat2 jawab TAHUN INI TAHUN ANJING la...
Hahahaha.....kali ni mak aku kalah
Selalu mak aku menang jer
YESSS...!
Hahahaha...tapi xleh gelak kuat-kuat
Nanti mak aku x belanja makan kang...Haaaa...saper nak jawab..
Hihihihihi...



Ni cantik
Mak aku cakap kalau nenek-nenek tua dari China
Mesti suka deco camni
Mesti nostalgia  jemur Teh Cina dalam Nyiru ni
Tapiiiiiiii....
Kat China ada Nyiru ke..??
Hahahaha....ni nyiru yang Laksamana Cheng Ho bawa balik kot
Tak pun nyiru Puteri Hang Li Po...
Kikikiki...


Corner ni aku suka..
Classic
Ada kerusi rotan...
Meja rotan  siap ngan teko teh Cina & Buah Limau
Dah macam betul2 CNY dah..


View ni pun cantik gak
Tapi jambatan tu x boleh naik la pulakkk



Tengah jenjalan tengok semua tu
Nenak call...
Nenk tanya gi mana ..
Tengah sembang nagn nenek
Tiba-tiba bunyi orang main music
Lagu-lagu CNY la
Bingit la
Apa nenek cakap langsung x dengar
Terpaksa cakap kat nenek kena stop dulu..



Tapi aku suka lagu-lagu CNY tu


Kakak beli lampu Tanglong yang kecik2 tu 1 kotak..
Kakak cakap nak guna untuk event sem depan..
Tema Perayaan Pelbagai Kaum....ke apa ntah camtu lah



Pastu kakak nak makan waffle ice cream
Kalau gi Alamanda kakak mesti nak makan waffle ngan ice cream ni..


Aku suka juga waffle ni..
Tapi hari ni aku x minat..
Sebab aku dah makan kat rumah sebelum kuar
Kakak bangun jer terus nak ikut..
Mak aku cakap kakak tu jadi kelawar .
Malam- malam berjaga..
Siang membuter...
Tapi kakak kata sebab dia dah biasa malam2 x leh tidur
Mmm....yer la tuuuu


Kakak suka la makan waffle tu
Aku just minum Ice Lemon Tea jer..
Tu pun share ngan mak aku



Mak aku cakap teringin nak makan Roti John Cheese...
Tapi sebab kakak lak dah order waffle
Aku suruh kakak order single size jer sebab aku xnak..
Mmm...sejak bila plak mak aku makan roti john..
Yang aku tahu mak aku TAK SUKA roti john..
Hahaha...inilah yang mak aku selalu cakap..
" Kita yang bersifat baharu..berubah dengan waktu.."
Tapi sedahnya mak aku dapat makan 2 ketul jer..
Seketul aku paw...seketul lagi kakak paw...
Sebab SEDAPPPP SANGAT...



Dah makan...
Ronda2 jap ..
Feel CNY jap


Dah macam kat China kannn....
Mmm....kalau dah gi Alamanda wajib lah pastu masuk MPH...
Haaa....ada benda special yang aku beli selain niat asal nak kuar ni sebab nak beli  water colour & brush jer..
Heee.....nanti next entry...tulis pasal apa yang aku beli...
Heeee...


Ni semalam nyer...
Semalam ada PSV....
Aku dah jatuh cinta pada PSV..
Walaupun aku bukan kreatif sangat..
Tapi cikgu cakap lukisan aku dah cukup baik..
Hehehehe....aku percaya cakap cikgu aku..
Walaupun mungkin cikgu sekadar nsk amik hati aku jer...!!
Kikikiki....


Biarlah orang lain kata x cantik
Tapi aku lebih percaya cikgu aku
Sebsb cikgu aku yang nak bagi markah..
Hshahaha...
Ok...bye.....!!!

6 comments:

  1. cantiknyaaa lukisan...kim salam mak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...TQ aunty mas..muah3....in sha Allah..

      Delete
  2. walawehhhh
    sedap pula nampak waffle tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa...sedap bro...tapi sblm ni topping dia lg rich....macam kat sini...http://namakucell.blogspot.my/2016/12/waffle-sedap-di-alamanda.html?m=1

      Delete
  3. salam,


    ada bakat dan boleh di per halusi. Hasil diatas cik adik ni boleh melihat dan mereplika sesuatu serta boleh visualize.. Juga boleh focus ....


    Ni nak pesan sikit.. tu lukisan tu tak letak nama atas gambar nanti habis kena curi dan di letak dia nya blog.. kata penat dia melukis malam malam untuk letak kat blog...untuk reader ..hahhahahaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...lawaks ar sis....
      Kiter lupa nk kiss skit atas lukisan tu buat watermark...kikiki..
      Kalo lukisan kiter cantik potret monalisa Leonardo Da Vinci lukis tu kena la letak cap jaribkan sis..hahaha..anywat tq sis nor

      Delete