Wednesday 28 February 2018

AYAQ MANGGA....MMMM DAP MMM

Ayaq Mangga...
Mmmmm dap mmm...
Awat haqi ni cakap Ayaq Mangga?
Haaaa  sebab qindu nak balik Kedah..
Hehehe....
Tapi mak aku cakap oqang Kedah x cakap Air MANGGA...
Ooo...depa cakap Ayaq Mangga ka..?
Mak aku kata ..Dakkkk
Habih tu Ayaq Mempelam..?
Mak aku cakap .....Punnnn Bukan..!
Habih tu...?
Mak aku kata...
Depa cakap AYAQ PELAM..!
Oooo...
Mmmm....terbelit lidah nak cakap loghat Kedah..
Mmmm...cakap Key El jer lah..
Nanti kalau dah dok Kedah mungkin aku terror cakap Kedah kot..
Adress mungkin boleh ubah..
Tapi no  mykad x boleh ubah...
Tapi mykad aku tetap juga -14


 Haaa...Air Mangga...
Yang orang Kedah panggil BUAH PELAM tu..
Bahasa betulnya BUAH MEMPELAM...
Mak aku ada bagi teka teki...
Kata mak aku dalam Malaysia ni ...
Ada satu negeri yang  tiada BUAH MEMPELAM..
Puas aku fikir....
Rasanya semua negeri ada buah mempelam kot...
Tapi mak aku cakap kat negeri yang satu tu memang xde buah mempelam...
Mmmm....aku memang x tahu...
Dah berjam2 fikir pun aku x dapat jawapan...
Bila minta jawapan...
Mak aku cakap kat Malaysia ni Negeri Kelantan memang xde BUAH MEMPELAM ..!
BIAR BETULLLL....?
Yer ker Kelantan xde Buah Mempelam..?
Mmm....aku x tahu pun...


Ok...Ni nak citer pasal Air Mangga ni...
Cerita sebenarnya Air Mangga tu...
Bukan buat sendiri pun...
Buah Mangga tu display jerk...
Hahaha......
Air Mangga tu sebenarnya Mangga Botol...
Tapi aku cuma nak bagitau yang Air Mangga ni siyes SEDAP...
Rasa mangga dia kuat..
Rasa dia x manis sangat..
Pekattt...
Sedap...!

Air Mangga ni sebenarnya ada 3 botol..
Mak aku cakap sorang sebotol
Aku...abang & kakak...
Mak aku cakap xnak...
Semalam nyer citer...
Lepas mak aku amik aku kat sekolah petang semalam...
Terus gi beli barang2 kakak
Kakak kan nak masuk sem baru minggu ni
Banyak la barang nak kena beli...
Masa beli barang kakak la aku capai Air Mangga ni...
Ok...hari ni  ak citer tu jer..

No comments:

Post a Comment