Saturday 17 February 2018

GULAI SIPUT SEDUT...REZEKI

Gulai Siput Sedut...
Malam tadi nyer..
Bukan mak aku masak
Tapi rezeki jiran sebelah rumah yang bagi
Jangan x tahu...jiran yang bagi tu lelaki ok..
LELAKI...bujang lak tu
Tapi pandai masak...
Rajin ...
Haaa...camaner aku tahu dia pandai masak dan rajin..
Haaa...sebab selalu dengar dan cium bau dia masak..
Dengar dan cium bau  jer tau...bukan aku nampak..
Macam siang tadi memang aku dengar bunyi orang menumbuk dalam lesung batu..
Mmm...agaknya tengah masak gulai siput ni la kot...
Yang aku cakap rajin tu...
Sebab selalu nampak abang tu basuh lantai depan rumah..
Depan rumah dia la..bukan depan rumah aku...
Sebabnya kat perumahan  ada kucing yang suka jadikan depan rumah orang sebagai toilet dia..
Hari tu dah ada operasi tangkap kucing- kucing liar..
Tapi ada sekor kucing ni memang gemuks..memang cantik...
Tapi suka berak depan rumah aku..
Bukan sesekali..tapi SETIAP HARI..
Huh stressss....
Yang pasti itu bukan kucing aku
Dan bukan kucing jiran sebelah rumah ni
Sebab we all memang tak bela kucing..
Ok..ok...stop citer kucing tu
Sambung citer Gulai Siput sedut


Banyak juga  Gulai Siput pemberian my neighbour ni...
Sebanarnya ni pic yang mak aku hantar kat aku..
Masa ni aku kuar ngan kakak gi jumpa Kak Anisah ngan Anifah kat Bistro yang baru buka tu..
Gi naik motor jer ngan kakak..
Mak aku dah bising sebab aku xde helmet..
Alaaa...dah helmet ada 2 jer..
1 kakak pakai .
1 abang nyer..abang cakap nak kuar jugak..
So...xkan aku nak pakai serban..??
Hahahaha...tapi kakak ikut jalan dalam kuaters..
Kakak makan roti canai jer..
Aku makan Cheese Fries Leleh...
Haa...aku x tahu nama pun..tapi fries tu memang cheese leleh ar..
Masa tengah makan tu la mak aku sent pic Gai Siput ni..
Kata mak aku jiran sebelah ni baru hantar..
Panas2 lagi...
OMG...my fav dowh...!!
Dah lama aku tingin nak makan Gulai Siput Sedut nih...
Hari tu masa mak aku masak MEE SIPUT kat sini...
Aku ada sebut dah lama x makan Gulai Siput Sedut...
Apakah abang tu baca diary maya aku nih...?
Maka dia tahu aku teringin Siput Sedut..
Owh....x mungkin...
Abang tu x tahu pun pasal diary maya aku ni..
Cuma mungkin abang tu nak kongsi rezeki
Mungkin juga Allah hantarkan rezeki Siput Sedut ini melalui my neighbour..


Aku suka Siput Sedut
Feel ooo kalau dapat srot...srot..srot...
Pastu isi dia masok molot dengam lendir2 dia..
Mmmooohaaa....


Tapi AWAS ...!!
Jangan tertelan penutup molot siput tu.
Tu haaa...yang berderet kat tepi mangkuk tu..
Kalau terlekat kat lelangit..
Hadoii...jenuh nak tanggal..
Nipis jerrk..
Tapi dia nyer effect...memang the unexspected lah...
Kalau terlekat kat kerongkong..
Memang x tau nak citer la..
Bila ko nak luah x boleh..nak telan x lepas..
Ibarat Ditelan Matu Emak...Diluah Mati Bapa..
Hahahaha...langsung x kena dengan maksud peribahasa tu..!!



Takde la resipi sebab masa jiran aku masak ..dia x ajak...hahahaha
Tapi mak aku pernah masak GULAI SIPUT SEDUT kat sini....
Apapun syukur Alhamdulillah...
Dapat juga aku makan Gulai Siput Sedut ni..
Tapi...ada mender yang aku teringin lagi ni..
Apa dia..??
Haaaa....aku teringin nak makan Kuah Kacang Daging yang abang tu pernah bagi beberapa tahun yang lalu..
Dia nyer sedapppp...sampai la ni terasa lagi...
Semoga Allah .urahkan lagi rezeki nieghbour aku ni...
Dapat la aku makan Kuah Kacang Daging tu lagi..
Amiinnn..
Ok..bye

No comments:

Post a Comment