Friday 6 March 2020

PASTA TIUB BASIKAL


Pasta Tiub Basikal
Itu kata mak aku.
Hahahhaa.. Ada ker Pasta Tiub Basikal


Bekal hari Selasa
Aku kat umah pun breakfast ni jugak
Actually ni  mak aku kata sama jer ngan Pasta Sardin yang lain
Mak aku selalu jer masak Pasta Sardin
Tapi selalu tukar-tukar pasta la
Kali ni guna Pasta Macaroni
Mak aku yang cakap ni Pasta Tiub Basikal
Aku x pernah tengook pun tiub basikal
Sebab dah lama x naik basikal
Pernah naik basikal masa kana-kanak jew
Hahahah
Kata mak aku kalau dolu-dolu basikal akan ada tiub macam pasta ni tempat isi angin tu
Mak aku kata warna dia pun sama macam pasta ni
Tapi saiz dia lebih kecil

Bekal mak aku..abang & kakak


PASTA TIUB BASIKAL

SPAGHETTI SARDIN PEDAS
1 paket pasta macaroni
2 tin kecil sardin mecerel
2 sudu chilly flakes
2 sudu teh garam
3 sudu minyak
1 pokok daun sup- cincang
1 bawang holland- cincang
3 bawang putih- cincang

1. Rebus pasta hingga lembut
2. Sambil menunggu pasta lembut,panaskan minyak dan tumis bawang holland & bawang putih
3. Masukkan sardin bersama sosnya dan lenyek2 hingga hancur kasar
4. Masukkan garam dan kacau rata
5. Terus masukkan pasta bersama sedikit airnya supaya mudah digaul rata
6 . Taburkan chilly flakes & gaul rata
7. Sesuaikan rasa dan tabur daun sup cincang


2 comments:

  1. Oh baru kak perasan memang macam tiub basikal 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. 🤭Kiter pun bila google baru jumpa tiub basikal yang mak kiter cakap tu..
      Namanya CECACING TIUB BASIKAL laaa.. 🤣

      Delete