Monday, 23 January 2017

SEBULAN SEBUAH BUKU

Asyik citer makanan jer kan..
Ok lah...citer lain lak..
Ahad 22 Januari 2016..
Kat MPH Alamanda...
Tempat wajib masuk kalau gi Alamanda...
Paling kurang sebulan sekali kena gi tempat ni..
Paling afdhal kena gi hujung bulan..
Time mak aku dah dapat gaji..
Kalau salah timing...
Balik tangan kosong lar...
Hihihihi...



Ni tempat wajib mak aku...
Dulu mak aku cakap hobi mak aku kumpul resipi
Tapi hampir semua koleksi lama tu mak aku cakap dah xde..
Kecuali 1 koleksi dalam Ring File kat Bilik Kerja mak aku ..
Mak aku cakap yang tu selamat sebab ada kat Bilik Kerja...
Kalau kat rumah,mungkin sama juga nasibnya..
Aku pernah snap pic Ring File tu tahun lepas ,tapi dah terdelete plak..
Koleksi Resipi dari majalah tahun 1980-an pun ada...
Nanti,kau ingat aku akan buat 1 entri pasal koleksi tu..
Unik...sebab masih guna sukatan lama...kati,tahil bagai..
Ada lagi sukatan apa ntah lagi yang pelik-pelik...mak aku dah translate...tapi aku dah x ingat..



Masa kat rumah lama dulu memang ada book shelf 12 compartment khas untuk majalah masakan sahaja..
Tapi bila pindah rumah sekarang dah masuk tahun ke-10..
Mak aku dah x kumpul lagi dah semua tu..
Koleksi majalah masakan yang 12 compartment tu mak aku cakap masa nak pindah,mak aku dah ikat- ikat dan hantar kat sekolah abang.
Kebetulan masa tu sekolah abang ada buat Jumble Sale..
So,x tahu lah sekarang semua majalah tu milik siapa.
Mungkin juga dah dikitar semula..!!
Bla tanya,naper x bawa semua majalah tu..
Mak aku cakap....Barang Lepas Jangan Dikenang...
Mmmm......

Aku. ?
Ni buku masakan yang ni pun dah nak setahun kat atas meja tu x habis lagi baca..
Tengok gambar dah khatam dah..
Baca x habis lagi..

Geram do....
Tengok gambar kek,biskut,brownies,puding bagai tu..
Berebut nak buat homework la bagai..

Ni stok buku beli 10 Disember hari tu pun belum habis baca ..
Bila baca buku John Green tu..memang sedar diri la grammer aku selama ni hancus..hehehe..
Bukan aku jer yang belum khatam..
Kakak pun sama..
Tamak beli bukh tapivbelum habis baca..

Kerana tu juga lah menjadi alasan yang kuat untuk mak aku..
Mak suruh pilih JUST 1 buku sahaja..
Huhhhu
Setelah osom ngan kakak..
Aku ngan kakak setuju beli 1 buku ni jer kongsi baca..
Dua puluh henggit jer bajet untuk 2 orang baca..
Mak aku cakap pasni sagi x habis baca stok yang ada x boleh beli lagi..
Kalau habis baca,mak aku janji setiap bulan boleh beli buku baru..
So,jom cabaran...sebulan sebuah buku..!!

No comments:

Post a Comment