Saturday, 7 January 2017

SPAGHETTI GORENG CILI PADI BERAPI..BEKAL HARI SABTU

Spaghetti Goreng Cili Padi Berapi..

Mak aku masak untuk sarapan dan juga bekal..
Sedappppppp..
Semua pun bawa bekal..
Kecuali aku...
Sebab hari Sabtu mana sekolah.
Owh.....best nyer dapat tidur puas2...
Mmmm...cakap jer nak tidur puas2..
Masa mak aku kejut aku solat subuh pukul 6.45 tu memang malasssssnyer nak bangunnnn...
Tapi bila dah bangun...mana boleh tidur dah...
Teringat honework yang melambak cikgu bagi..
Makanya start pukul 7 pagi sampai tengahari aku ngadaplah buku .
Sambil tengok TV la..hihihi..
Abang jer sambung tidur ..pastu abang pesan kejut dia pukul 8 nak gi kerja


Spaghetti Goreng Pedas Berapi dan Cucur Jawa..
Yang tupperware Kuning tu kakak nyer  bekal...
Cucur Jawa kan favourite kakak..
Cucur yang jadi favourite jg kt rumah ni..
Masa aku buka tudung saji nak sarapan..tengok kuih tu dah tinggal 3 jer
Tupperware hijau tu bekal abang..
Abang bawa spaghetti jew..
Mak aku nyer bekal mana... ??
000..  mak aku cakap x jadi bawa bekal hari ni .
Sebab hari ni kursus...makanan disediakan..
So mak aku bawa air jew..


Pukul 9.00 baru aku sarapan...
Sarapan sorang2 sebab sorang demi sorang gi kerja..
Pukul 7.30 mak aku gi...
Pukul 7.45 kakak plak....
Pukul 9.00 abang...
Tinggal sowang2...
Tapi minggu depan mak aku cakap aku dah kena tution..huhuhu..
Nak makan spaghetti jap lah...
Nak siapkan homework...
Pasni baru nak copy resipi masuk blog..


SPAGHETTI GORENG PEDAS BERAPI..
1/2 paket spaghetti.
1/4 cawan minyak masak
1 sudu teh garam
1pokok daun sup

Bahan Blend:
1 cawan ikan bilis dibersihkan
1 bawang besar
3 ulas bawng putih
7 cili padi

1. Siapkan bahan..

2. Blend bawang besar,baeang putih,ikan bilis dan cili padi

3. Masak air hingga mendidih dan rebus 1/2 paket spaghetti  anggaran 5-7  minit..


5. Sementara merebus pasta,panas 1/4 cawa minyak dan tumus bahan blend hingga naik minyak..MAsukkan juga,garam


6. Masukkan spaghetti yang direbus tadi..x perlu tos..terus je cedok dengan penyepit dan terus nasukkan dalam sos cili padi dalam kuali


7. Gaul rata beberap minit hibgga sebati dengan sosnya..


8. Tutup api dan tabur daun sup yAng dicincang..

Siap...

No comments:

Post a Comment