Saturday, 21 January 2017

ROTI CANAI ROLL- BEKAL HARI SABTU

Bekal kakak..
Pagi tadi...
Roti  Canai Roll..


Roti Canai Roll tu bekal...
Sarapan Nasi Goreng..
vs Cocoa Tamar...

 Sarapan aku ngan kakak..
Mak aku tengah masak lauk untuk bekal abang plak...
Hari ni mak aku kata xde kursus dah..
Dah 2x Sabtu mak aku bz jer..
Abang sambung tidur lepas subuh gajah pukul 7 tadi..
Aku ingat nak sambung tidur juga...
Tapi x lena bila dengar mak aku masak..
Lagi pun aku memang jarang sangat la sambung tidur kecuali bulan puasa..
Betulll....!!
Bukan sebab aku nak tunjuk baik..
Tapi memang xleh nak tidur dah bila bangun..
Sesekali tu ada la juga..
hehehe..

ROTI CANAI ROLL
2 Keping roti canai segera
2 keping burger ayam- goreng
4 helai daun salad
mayonis
cili sos


Masak roti canai segera..biar sejuk sikit supaya bila isi daun salad,daun tu x layu..
Susun daun salad memanjang atas sekeping roti canai..picitkan mayonis
Ops..mayonis tu pun mak Ismail yang bagi..
Setiap minggu ada jer macam- macam mak Ismail tu bagi..
Alhamdulillah....semoga Allah mempermurahkan lagi rezeki untuk keluarga Ismail dan juga kita semua...


Hiris daging burger menjadi jejari.Susun atas daun salad dan picit lagi mayonis & sos cili..

Gulung kemas- kemas..
Ulang proses yang sama untuk seterusnya..



Mak aku buat 2 roll jer untuk bekal kakak..

Selalu kalau buat Roll ni mak aku akan wrap ngan aluminium foil..
Tapi mak aku cakap dah habis stok...
So,wrap ngan plastik..
Mmmmm....minggu depan nak bawa bekal Roti Canai Roll jugaklah...
Dah lama x bawa bekal Roti Canai Roll...

2 comments:

  1. Roti canai segera...kreatif betul emak dik cella...ade saje idea memasak...kagum..kagum..

    ReplyDelete
  2. Yer aunty...roti canai segera jer..
    Kadang mak guna capati pun sedap...
    Kira ni tortilla ala Malaysia la..hehehe

    ReplyDelete