Friday 30 March 2018

NASI GORENG BROCCOLI & SOSEJ

Nasi Goreng Broccoli & Sosej
Nasi Goreng je pun kan..
Tapi aku memang xkan tolak
Kalau bagi aqil pun mesti aqil x tolaknyer..
Kalau kawan2 aku lagi la dorang akan tadah tangan la kalau nak bagi
Bukan sebab dorang tu x cukup makan
Dorang tu lagi hebat..semua orang berada kalau nak banding ngan aku
Haaa...sebab dorang orang berda lah makan dorang berebut bekal aku
Sebab kalau maknan beli dorang dah x heran..
Anytime anyway sebut jer ..semua boleh dapat
Tapi kalau makanan homemade ni haaa....dorang akan cari bekal aku
Biar sesimple manapun mak aku masak..
Even Sandwich telur pun...
Memang dorang berebut nak makan...


Bekal Minggu lepas ni
Kalu x silap aku bila detail pic tu hari Ahad nyer nih
So ...ni bekal abang la...Sebab hari Ahad mana ada aku sekolah
haaa...abnag pun suka bekal ni


NASI GORENG T
2 mangkuk nasi
1 paket perencah tomyam
2 sudu minyak
1 cawan isi ayam
1 batang carrot
1/2 biji broccoli- celur
1pokok daun sup@daun ketumbar
2 sudu marjerin
5 batang sosej- setiap sebatang dipotong 3


1. Panaskan 1 sudu marjerin dan goreng sosej dengan aoi perlahan sambil dikacau2 suoaya masak sekata dan harum.Angkat dan ketepikan 
2. Tambah lagi 1 sudu marjerin dan tumis isi ayam bhingga masak
3.Masukkan perencah tomyam
4.Tambah carrot dan broccoli yang sudah dicelur dan dipotong
4. Masukkan nasi & gaul rata hingga berasap
5. Taburkan daun sup @ daun ketumbar.
6. Hidangkan bersama sosej goreng tadi


Untuk aku sarapan
Sepinggan Nasi Goreng Broccoli
Secawan Air Coklat Panas..


Nasi Goreng pedas,masam,masin berperisa..
Hirup plak Air Coklat Panas...
Mmmm....brrrrr
Alhamdulillah

No comments:

Post a Comment