Thursday 8 March 2018

NASI BUNGKUS TEH HIJAU

Makan Nasi Bungkus jerk ..
Nasi Ayam Penyet..
Tapi x baper nak penyet..
Hahaha..
Sebab patutnya kalau Ayam Penyet mesti ayam dia ada crispy tu kan...
Tapi yang ni ayam dia ala- ala Kenny Rodgest Roasted nyer ayam...
Cuma sos dia xdelah peri- peri..
Sosnya tetap Sambal Terasi..
Haaa...Sambal Terasi tu Sambal Belacan la
Owang Indon cakap terasi...


Mak aku soh aku singgah beli jer Nasi Ayam Penyet ni kat lori tepi jalan tu masa otw balik tadi...
Sebab mak aku cakap penat nak masak..
Hari ni mak aku ada meeting kat luar
Aku lak walaupun ada Ujian..
Still gak habis class pkl 4 sebab biasa la kan...
Masa mak aku amik aku hujan lak renyai2..
OTW balik singgah lori Nasi Ayam Penyet jer..
Sebungkus tu rm6..
TAPI .....
Dah makcik tu siap bungkus dah baru aku terperasan ada Nasi Lemak Ayam...
Aduhhh...kalau aku nampak tadi memang aku beli Nasi Lemak ayam jer
Nasi Ayam Penyet ni bukan aku suka sangat pun..
Kakak jer yang suka ..
Aku lagi suka NasinLemak Ayam..
Dah la Nasi Lemak Ayam tu  rm5 jer..
Huhuhuhu...
Mak aku cakap dah takdirnya rezeki aku hari ni ialah Nasi Ayam Penyet..
Beli 1 jer..
Mak aku xnak
Mak aku cakap dah makan tempat meeting...


Pastu aku hantar surat permohonan kat mak aku..
Surat permohonan tu tajuknya..
PERMOHONAN UNTUK BELI GREEN TEA..
hahaha....
Sebab dah beli Nasi Ayam Penyet tu..
Rasa bersalah la nak tambah lagi air plak kan..
Tapi kalau maknaku x luluskan ..
Aku dah plan nak hantar surat lagi...yang tajuknya...
RAYUAN UNTUK MEMBELI GREEN TEA..
hahaha....sib baik surat pertama jer terua mak aku luluskan...


Mungkin rezeki aku murah sebab mak aku pun cakap tengah haus..
Mak aku soh belikan sekali Teh Ais..
Haaaaaa.....jangan x tahu..
Mak aku memang x minum green tea..
Mak aku cakap green tea x sedap sebab bau dia macam bau kaf lam ya nga..
Hahaha...pandau baca jawi jer faham..
Tapi sebab mak aku x suka green tea la aku boleh minum sorang.
Kalau mak sku suka..mesti kena share kan..
Haaaa...sebab masa aku beli tu dah last cup dah..sebab dah petang
Tu pun cair2 dah..
Mak aku nak Teh Ais Cincau..
Tapi stok cincau dah habis..sebab dah petang


Tapi sampai umah..
Mak aku leh plak campur cincau sendiri..
Haaa....lupa plak haru tu ada beli cincau
Tapi cincau ni versi cincau manis...Lychee Flavour...untuk dessert sebanarnya..
Tapi mak aku leh plak grate cincau tu masuk dalam Teh Ais...
Grated cincau tu cantik lak tu bila dah campur Teh Ais..
Akunpun tumpang juga..
Hahaha


Maka itulah kisahnya
Nasi Bungkus Ngan Teh Hijau & Teh Ais Cincau..
Brrrrr....alhamdulillah....

1 comment: