Wednesday 14 March 2018

AIS KEPAL MILO @ CHERAS, KL...!!!

Ais Kepal Milo Satu...!!
Siap!!
Huh...cuaxa panas giler
Walaupun dan dekat pukul 5 petang...
Dapat makan Ais Kepal Milo..
Mmmmm....syurga...
Heaven!


Coklat Milo yang pekat..
Lemak manis sedikit pahit
Ais mesin yang sejukkk...
Terasa nyaman masok kedalam molot
Menuruni anak tekak
Terus jatuh perlahan2 kedalam perut
Yang memang lapar + haus
Owh....indahnya hidup ini..
Hahahaha...



Semangkuk Ais Kepal Milo...
Makan dalam kereta otw nak balik petang tadi..
Asalnya aku cadang nak beli burger depan sekolah
Tapi nampak kereta mak aku dah sampai..
Tak jadi beli burher..
Tapi aku ajak mak aku lalu Anggerik
Sebab teringin nak makan Ais Kepal Milo..
Minggu lepas dah ada semior aku  belanaja Ais Kepal ni
Tapi aku x puas makan...
Hari tu abang gi cari Ais Kepal Milo ni sampai kat Keramat
Tapi balik kosonv sebab abang cakapngerai tu tutup
Rupanya rezeki nak makan Ais Kepal Milo ni ada x jauh pun ...
Aku dapat tahu dari senior aku
Ramai kawan aku plan nak gi makan Ais Kepal ni ramai2 esok petang balik dari sekolah
Tapi aku x boleh joint ..
So..sebelum dorang citer yang buat akubtelior..
Baik aku potong conner...
Hahahahs...


Ais Kepal Milo ni lama jugak dah aku dengar
Tapi x feel sangat sebab ingatkan ais kacang tabir milo macam Air Milo Tabur jer
Laginpun masa gi Karnival Usahawan kat Sekolah Teknik KL minggu lepas ada 1 gerai jual Ais Kepal Milo tapi  memang Ais parut ditabur milo aenata2...
Hahahaha...sib baik Auni cakap..
Tal jadi aku beli yang tu..
Beli 1 gerai.lain...mmm...boleh la..
Tapi x sama macam yang Ais Kepal Viral kat Kuala Kangsar macam kat dalam Majalah 3 minggu lepas ....
Aku nak yang coklat dia pekat melekat tu...
Ingat nak ajak maka aku singgah Kuala Kangsar time baliknkampung nanti
Semata2 nak cari Ais Mepal Viral tu
Haaa...nampaknya x jadi lah sebab dah dapat makan Ais Kepal Milo yang sedap..
Coklat pekat melekat macam tu
Kat KL pun melambak..
Cuma aku x tahu nak cari kat mana..
Alhamdulillah dah jumpa
X jauh pun rupanya
Hanya kat Anggerik jet..
Taoi jalan lak tu...


Gerai kecik jer tepi jalan
Tapi sedap pada tekak aku
Aku juast nak makan Ais Kepal Milo
Bukan nak makan gerai
Hahahaha...


Ais Kepal Viral kat Kuala Kangsaf tu pun gerai jer kan...
Maknaku cakap makanan viral camni bermusim
Waktu tengah vifal memang kencang
Tapi lama2 akan slow
Macam la fenomena Pisang Goreng Cheese dan Pau Cendawan yang ngetop 1 masa dolu tu
Sekarang still ada
Tapi x le kena beratur panjang
Sampainkena pasanv khemah macam nak beli tiket final bola Piala Malaysia..
Kikikiki....



1 mangkuk ni rm5
Kalau nak beli bungkus plastik rm3 jer
Tapo sebab aku nak makan dalam kereta
Beli.la dalam mangkuk..
Lagipun nak makan berduaan..
Hahaha....ngan mak aku lah..!!


Aku amik topping oreo..
Auni cakap kalau amik topping Kacang Tumbuk xde extra charge
Kalau amik topping Oreo kena charge singgit
Tapi aku beli ..
Letak topping oreo x kena extra charge pun..
Mmmm....mungkin sebab abang Ais Kepal tu baik hati hari ni..
Hehehehe..


Nampak biasa jer
Tapi bila korek dia nyer coklat Milo tu
Pergh...meleket..
SEDAPPP...
Pada tekak aku la..
Tekak orang lain aku x jamin
Kang cakap sedap ada plak makcik bawang  kondem..
Hahahaha....nak membawangggg jerk kerjernyer ek....


Sib baik makan berdua ngan mak aku
Kalau sorang memang x terhabis do!
Banyak..
Mangkuk dia besar...
Besar dari mangkuk taufu fa kat pasar malam tu
Berbaloi la rm5...
Brrrr....
Alhamdulillah....

4 comments:

  1. Ni AIS shave atau beku punya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni ais versi shave...macam ABC gak...tapi xde la sirap bagai..
      Just Milo + Susu pekat ...macam coklat ganace...tapi sedap laa...
      Datang la mnt kiter banjer...heeee

      Delete
  2. SELALU LALU TAPI TUTUP JE..MMG TGH CRAVING NAK MAKAN AIS KEPAL MILO...HUHU

    ReplyDelete