Sunday 25 March 2018

AIS KEPAL HORLICK @ PENDANG

Ais Kepal Horlick @ Pendang.
Diary  petang hari ke 4  kat Kedah..
Pagi sarapan aku sarapan kat umah Achik..
Sebab aku sambung tidur bangun dah pukul 8.30.
Mak aku ngan nenek nak gi umah Achik..
Aku pun xsempat sarapan..
Terua sarapan kat umah Achik..
Pastu tengahari balik kampung lunch kat kampung..


Balik dari kampung aku naik kereta Achik
Sebab Achik dah janji nak belanja Ais Kepal @ Pendang..
Aqil dah bising nak nak mandi Swimming Pool..
Tapi sebab dah petang..
Aku janji esok akan temankan Aqil mandi kat swiming pool tu..
Hari ni kita makan Ais Kepal dolu..
Tapi Aqil x suka Ais Kepal sebab ada milo..
Aqil x suka segala jenis coklat...
Tapi bila tengok ada Ais Kepal Horlick..
aku tukar fikirang..
Dari nak belim Ais Kepal Milo aku dah tukar plan beli Ais Kepal Horlick..
Haaaa...
Sebab aku dah pernah rasa AIS KEPAL MILO kat sini....


Pic by Achik..
Hee...sebab  naik kereta Achik..
Aqil ngan Haikal.kena duduk belakang
Kalau masa kanak2 dolu kalau naik kereta mak aku ataunkereta Achik...aku ngan Haikal.akan duduk belakang dan kitorang akan kongsi citer pasal sekolah..
pasal sucret admire ..
Pasal kawan2...
Pasal retis
Gossip2...
Haaa....ada rahsia aku yang Haikal tahu
Ada rahsia Haikal yang memang aku simpan..
Heeeee...
Tapi ito dolu..
Sekarang kitorang dah jarang berbual panjang..
Naik kereta pun macam sekarang ni..
Aku kat depan..
Haikan ngan Aqil kat belakang...
Camaner nak gossip..
Dah sejak remaja ni...
Kena la ada batasan dah sebab aku ngan Haikal just cousin..
Haikal plak dah jadi Hafidz...
Kang banyak gossip kang susah nak hafal Quran kang....


Ais Kepal Horlick...
Sedap sebab aku suka...
Aqil beli Popia Ketam...
Pun sedap...


Tq Achik belanja Ais Kepal ni..
Muah4...
Tapi sebenarnya lepas beli Ais Kepal Achik bawa plak gi Pekan Tanah Merah....
Beli Chicken Chop untuk dinner...
Aku..Haikal & Aqil makan chicken chop
Mak aku...Achik...Pakcik dan nenek makan nasi lauk Ikan Salai masakan Pokvik..
Yang tu nanti mita citet..
Sekarang citer pasal Ais Kepal jer
Sayang pic chicken chop x perasan lak x amik...
Yang ada hanya pic Ais Kepal ni jew...


No comments:

Post a Comment