Saturday 12 October 2019

ROTI PLANTA NOSTALGIA

Roti Planta Nostalgia
Kalau ada nostalgia tu mean mak aku nyer makanan la kan....
Heeee

Tapi Roti Planta ni juga nostalgia untuk aku
Nostalgia beberapa tahun yang lepas
Sebabnya kalau balik Kedah
Achik selalu beli RotiPlanta ni
Aku suka sangat sebab kat KL Roti Planta dia x sesedap Roti Planta yang nostalgia ni

Kalau dulu masa rumah baru kitorang belum siap lagi
Kalau balik Kedah memang banyak dok umah achik
Achik & pakcik mesti beli Roti Planta ni buat stok kat dapur
Kadang bangun pagi belum sempat achik masak sarapan... Makan dulu Roti Planta ni
Selalunya time tengah malam aku selalu curi2 makan Roti Planta ni kat dapur dalam gelap
Kadang2 nak kurangkan rasa bersalah... aku gi amik Roti tu kat dapur bawa masuk dalam bilik & ajak nenek makan.
Selalunya nenek xnak pun.
Aku makan la sorang
Syyyyy....🤫 jangan bagitau achik tau..!!
Maluuu

Aku ngan mak aku jer suka Roti Planta ni
Kakak ngan abang  aku x tau la dorang suka ke tak🤔
Yang pasti.. Aku sangat suka
Tapi Haikal lak cakap dia dah cemuih..
Haaaa... Cemuih is Kedah language
Mean... dah jemu la
Dia cakap sebab sejak form 1 bila dia tinggal kat asrama.. Achik memanv beli buat stok untuk Haikal
Untuk haikal makan time prep malam @ bila lapar...
Tapi sebab dah selalu makan... Haikal kata dah cemuih...!!


Mak aku suka makan sambil minum Kopi O la
Kopi pun import mai dari Kedah baq hang
Mak aku cakap kopi lain x kena.ngan selera
Haaaaa... Bab ni aku no comment
Coz aku rasa semua kopi sama jer...
Dah nama Kopi kann...
Sama jer lah rasa
Tapi mak aku cakap rasa dia lain2
Mmmm.... ok


Actually ni stok Roti Planta ni yang Achik kirim masa abang baliknKedah hari tu
Bila balik KL abang bawa balik Roti Planta ni
Mmmmm... Yang pelik tu kalau time kitorang balik Kedah x pernah plak teringat nak beli Roti Planta ni buat stok
Biasanya dah sampai KL baru ingat..
Kat KL memang xde la
Coz Roti Planta ni hanya untuk domestic market
Buatan Muslim & boleh makan tanpa was-was..
Haikal kata kalau kat asrama or kat kantin roti ni memang antara yang selalu ada
Haaaa....  kalau kat KL ni kira macam Roti Krim Gardenia la..
Syyyy.... aku baru tau yang Kilang Gardenia tu hanya ada kat Shah Alam sahaja..
Aku pernah gi lawatan sambil belajar kat kilang Gardenia Shah Alam tu
Tapi selama ni aku ingat kat negeri lain pun ada brunch nya
Rupanya kilang kat Shah Alam tu yang supply seluruh semenanjung..
Patutlah kalau balaik Kedah sepanjang hiway mesti jumpa jer lori-lori gardenia



Ish.... tiba-tiba craving lak nak makan Roti Planta....

5 comments:

  1. Dulu 15 Sen je sebungkus. Bawa bekal gi sekolah kalau tak sempat ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huh... 15 sen jer...
      Sekarang xde barang yang hadga 15 sen...

      Delete
  2. Those days before your creation into this world..

    80an

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat Muzium Bank Negara boleh tengok nilai duit dulu vs sekarang .Harga bungalow tahun 80-an baru 35k..
      Now 3.5juta kot..jauh beza

      Delete