Tuesday 29 October 2019

AKU SUDAH JATUH CINTA KEPADA KOPI

Secawan Kopi Panas..
Di awal subuh pagi
Sangat menyegarkan
Bau haruman kopi
Menjadi satu terapi
Untuk memberi  lebih energy
Dulu x feel sangat dengan kopi
Tapi lately ni memang memulakan pagi dengan kopi..
Menjadi peneman study..
Mak aku memang pecinta kopi
Now aku dah faham kenapa mak aku suka kopi..
Semua kopi yang ada kat rumah aku mencuba.
Semua rasa ada beza
Walaupun asasnya kopi


Nascafe Latte Caramel
Paling aku suka
Bau dia sahaja cukup untuk menyegarkan mata
Rasa dia... mmmmm sungguh menggoda


Kopi Pak Belalang..
Mmmm... Ada rasa yang berbez
Tapi setiap kali hirup aku akan teringan cerita Nujum Pak Belalang
Belalang telah kikis bontot kuali buatkan kopi
Terus aku terhenti..
Nascafe latte menggamit aku


Kopi Tenom..
Datang dari Sabah
Mak aku cakap big bos kasi
Bau dia sungguh harum
Rasanya memang rasa kopi
Cair tapi pure.
Sedap tapi nascafe latte tetap dihati..

Kopi Cap Gantang
Yang mak aku selalu minum
Yang selalu aku tumpang sekaki
Mak aku cakap ni minuman popular @ Kedah
Memang import dari Kedah pun

Kadang mak aku buatkan sekali telur 1/2 masak
Makan ngan roti
Sambil minum kopi
Heaven


Haruman yang kunanti setiap pagi
Dulu aku x macam ni.
Tapi lately ni ia terjadi
Memang sah, aku dah jatuh cinta kepada kopi..



6 comments:

  1. Cikbunga pon hantu kopi ๐ŸŒน๐ŸŒน

    ReplyDelete
  2. same goes to me . Setiap hari mesti nak kena minum kopi . Kalau buat kopi kat office nak bagi hilang mengantuk , bau tu mengundang perli dari budak-budak office . Heheheh . Saya pun jenis suka try semua jenis kopi . Tak kisah kopi hitam atau kopi susu .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihihi...
      Buruk ruoanya bila dah suka kopi.. ๐Ÿคฃ
      Kat kantin pun kiter cari nascafe tin.. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

      Delete