Monday 14 October 2019

MAKAN KENDURI vs MAKAN JEM

Sabtu berkurung jer dalam rumah
Plan asal nak kemas bilik
Tapi kalau cakap jer nak kemas
Ko aser bilik tu leh kemas sendiri ke..
Hahahaha
Ok la... Ahad la kemas

Tapi Ahad pepagi lagi mak aku dah cakap nak ajak aku gi kenduri
Ada kawan mak aku buat kenduri kahwin..
Bukan kawan mak aku yang kahwin.. πŸ˜…
Tapi anak kawan mak aku la...
Anak mak aku lum nak kahwin lagi😁😁😁
So, makan la kenduri orang lain dulu kahwin... Kannnnn
Actually... Aku pun bukan la rajin sangat nak gi kenduri..
Tapi bila ingat balik... Aku memang selalu gi kenduri laaa..
Haaa
Kalau balik Kedah memang selalu la gi kenduri kahwin
Kalau kat KL ni pun dah tak sengaja selalu plak gi kenduri
Heee.... Tak sengaja
Coz..selalunya kena temankan mak aku
Selalunya kena paksa rela laa
Sib baik hanya kena paksa gi kenduri kahwin jer
Kalau kena kahwin paksa..???
😁😁😁
Kalau ada kakak atau abang kawan-akawan aku yang kahwin memang aku akan gi dengan ela hati pun sebab gi ramai-ramai ngan kawan-kawan.
Tapi kalau kenduri tu  kawan mak aku,alamatnya kena jugak la temankan mak aku
KAlau kakak ada,kakak rajin jer escot mak aku gi kenduri
Ni kakak xde,aku la yang kena mengiringi mak aku..heee
Kadang aku tanya jugak mak aku,naper x gi ngan kawan-kawan jer..?
Mak aku cakap kalau event tempat kerja memang la gi ngan kawan-kawan
Tapi kalau kenduri kahwin selalunya orang gi suami ister..!
Ok.....ok..ok....aku temankan


Kalau weekday waktu pagi yang akan jammed
Tapi kalu weekend,tengahari adalah waktu yangs esuai untuk makan jammed
Hahahaha...so,kalau tengahari Sabtu & Ahad.....memang boleh pilih
Nakmakan kenduri ke nak makan jem..?
Dengan kiri kanan jalan dah makin sempit
Jalan berlubang-lubang lebih teruk macam permukaan bulan..
Ko pernah gi bulan..???



Agaknya semua orang pun ada jemputan kenduri kot
Jalan penuh jer ngan kereta



Guddies kenduri
Dapat la sorang 1
Cantik botol air dia sama tema  pengantin
Telur rebus dalam gelas
Pic lain x snap pun coz kat kenduri tu sesak sangat..
Dengar DJ kenduri tu sebut siap ada bas rombongan kenduri cik kiah dari Melaka
Agaknya tuan kenduri tu orang Melaka la
Mmmm...mak aku cakap memang mak pengantin tu orang Melaka pun...
Lepas makan  kenduri ajak mak aku merayau jap
Tapi x kemana sangat coz hari dah gelap nak hujan
Balik singgah jap kat DIY beli stationary aku
Aku rembat cadar single 1
Nak kemas bilik aku & nak tukar cadar  yang pastel colour skit
Baru sedap skit nak tidur
Cadar yang dah ada sekarang ni warna taste orang tua-tua jer..
Hihihihihihi


Tapi hujan x jadi turun la
Lagit redup jer sampai petang

3 comments:

  1. Colour pastel tu colour org Tua tua la ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 😁😁
      Tapi mak kiter suker sangat pilih striking & shocking colour🀭🀭🀭

      Delete
    2. So mak awak Hati muda la...
      Awak lak dah Tua.. haha 🐱🐱🐱

      Delete