Sunday 27 October 2019

NASI GORENG CHILLY FLAKES

 Nasi Goreng Chilly Flakes
Nampak budus tapi sedap


Nasi Goreng Chilly Flakes
Ni untuk dinner
Mak aku masak untul dinner malam Jumaat.
Balik petang kelam mak aku drive sebab langit dah gelap nak hujan..
Tak singgah mana-mana sebab langit dah tebal & hitam macam nak runtuh
Takut abang abang x angkat kain & x tutup tingkap..
Sampai rumah memang dah hujan lebat
Memang sah abang x tutup tingkap & x angkat kain..
Tingkap pun tempias cuma nasib baik sebab kain yang dijemur kat tungkap cover tempias dari masuk dalam rumah..
Basah la kain.. nasib baik kain x banyak yang jemur


Kehujanan opkos la kelaparan..
Mak aku masak Nasi Goreng Chilly Flakes..
Huh.... hujan-hujan & lapar semua rasa sedap

NASI GORENG CHILLY FLAKES
2cawan nasi putih
2 sudu marjerin
2 biji telur
1 sudu besar chilly flakes
1/2 sudu teh garam
2 bawang putih
Sikit daun sup

1. Panaskan marjerin & tumis bawang putih ketuk & masukkan telur
2. Kacau telur & biar telur masak & garing
3. Masukkan nasi, garam & gaul rata
4. Taburkan chilly flakes & gaul rata
5.Goreng & jagan terlalu kerap kacau supaya bawahnya sedikit berkwrak & garing akan lebih sedap
6. Tabur daun sup


Sorang sepinggan..
Dah ready nak makan
Tetiba mak aku cakap soh tunggu jap nak buat air kopi panas...

Latte Caremel Nescafe

 Rupanya sambil bancuh kopi mak aku juga goreng keropok untuk makan ngan nasi goreng chilly flakes ni


Untuk aku mak aku goreng papdom
Aku lebih suka papadom daripada keropok..
Aummmmmm

5 comments:

  1. Replies
    1. Huhuhu tapi lagi melelah tengok aunty makan kat Konda Kondi tu..
      Nachos & creamy spaghetti tu huh menarik.. Konda kondi tu apa.. Nama orang ke nama tempar..
      Macam famiar nama tu

      Delete
  2. Oh mak.....what can I say....

    ReplyDelete
  3. Did you said that to mak?

    ReplyDelete