Tuesday 30 October 2018

SAMBAL SARDIN CAMPUR TELUR

Sambal Sardin Campur Telur
Haaa...lama gak dah mak aku x masak sardin
Ni masak Sambal Sardin + Telur lak..
Kalau muka x malu orang cakap muka sardin
Kalau makan sambal sardin nak cakap apa..?
Cakap jerlah sedap..!
Hahaha...


Samval Sardin + Telur
Lauk semalam
Mmm....asyik makna sambal telur la plak..
Haaaa..mak aku cakap menu bajet
Actually mak aku cakap masukkan telur sebab selalunya kalau masak Sambal Sardin kan kuah ner makan
Sardinnya selalu aka  berakhir dwngan Nasi Goreng Sardin...
Sebab tu mak aku cakap camour jer telur..
Sebab nak makan berdua jer
Mak aku kata 2 bijj telur
Sorang sebiji..Sardin tu pun elok2 juga 2 ketul



SAMBAL TELUR CAMPUR SARDIN
1 tin sardin
2 biji telur- rebus & goreng
1 asam keping
1 sudu teh garam
1 sudu teh gula perang
1/4 cawan minyak

Bahan Blend:
15 cili kering
1 /2 bawang besar

1. Panaskan minyak dan goreng telur rebus
2. Dalam minyak yang saa tumiskan bahan blend
3. masukkan asam,garam dan gula dan masak hingga naik inyak
4. masukkan sardin bersama sosnya dan juga telur
5. biarkan mendidih sekali lagi dan kuah naik minyak
6. sesuaikan rasanya


Mak aku ada meny lain juga
Pucuk Betik Rebus
Haaaa.....jangan tanya aku makan ker tak..
Sebab memang dah tahu jawapannya kan....
Hahahaa....tu lauk mak2



Ini  best friend kepada Ulam Pucuk Betik Rebus



Ikan Talang Masam...
Pun lauk mak aku..
Aku x makan pun...


Sebab ada Sayur ni.yang lagi sedap
Haaa...sayur ni dah post dah tadi...
Ok..bye

3 comments:

  1. Salam

    tak letak ke petai 4-5 butir? Just to add flavour... best ooo.

    anyway ikan masin dan ulam sedap tak rasa sardin dah.. rasa ayam je...

    hahaha

    anyway adey apa punya adey email?


    anyway best sambal belacan mak dan ikan masin lagi... sedap ooo



    ReplyDelete
    Replies
    1. Heeee...kan...
      Mesti mak kiter lupa ler tew...
      namakucella@gmail.com

      Delete
    2. salam dah hantar semalam said hello hello

      Delete