Friday 26 October 2018

CRAVING CAKE....

Hari Rabu masa OTW balik hujan memang lebat
tapi xde lah ribut petir bagai
Just hujan jer
Sekarang ni memang musim hujan pun
Boleh kata setiap hari hujan jer waktu petang
Kalau hujan biasanya perut ni tahu jer cuaca hujan
Hahaha...camaner perut tahu?
hahahaha...kalau hujan perut mesti minta makanan jer
Hahaha
Selalu kalau hujan orang akan terbayang soup panas...
Tak pun Pisang Goreng Panas ke
Tapi hari ni tekak aku lak lebih-lebih dari perut
Perut just nyanyi jer nak makan
Tapi tekak terlebih lak craving nak Butter Cake..!!
Hahahah...dahsat kan...!
Tapi hujan-hujan ni mana nak cari Butter Cake?
Nak buat..?
Oh...no...no....!!
Bukan aku malas sangat pun nak buat cake tu
Masuk jer semua dalam mixer
Tuang dalam loyang dia
Masukk jer dalam overn
Biar oven yang menyelesaikan tugas seterusnya
Pastu dah boleh mandi bagai
Bunyi  je..TINGGGGG...!
Boleh kuarkan dan boleh makan panas-panas  kalau nak..
Kalau nak laaaa...
Bukan aku x pernah buat cake..
Haaa....takat stupid2 cake tu aku boleh la buat..
Macam KEK AIR TANGANKU kat sini....
KEK VANILA kat sini...
Tapi masalah yang paling malasssssssss sekali ialah nak hangkut segala macam barang dalam oven tu kuar..!!
Semua tray....scoop....brush...mould...whatever about bakery tool mak aku simpan dalam oven...!
Haaaaa....itu yang paling masalah...
Mak aku cakap senang kalau nak baking....semua amik dlam tu sebab xde ruang nak simpan tempat lain..
Huhuhu....kalau lah oven kosng..
Rasanya every day pun aku sanggup nak baking cake..
Hahahaha...yer ker..?
Tapi ada benarnya....
Kata ustazah....waktu hujan adalah antara waktu yang paling mustajab untuk berdoa...!
Baru terlintas jer dalam hati nak makan cake...
Terus dapat....



Sampai rumah dapat Teh O Panas
Dengan sepiring Marble Cake..!
Heaven...!!
Sebut jer dapat..
Alhamdulillah....
Bukan buat pun......

Just beli kat Speedmart
Marble Cake
Sebab Plain Butter Caker xde
Mmm...marble pun marble lah....
Actually memang mak aku nak singgah Speedmart sebab nak beli ubat gigi
Dah 2 hari picit2 tooth paste tube tu...
Asyik luap nak beli
Sib baik masih keluar lagi  sisa-sisa ubat gigi tu
Kalau x...hahahaha......gosok gigi ngan mentos la nak kasi rasa mint..
Kikikiki....


RM5.35  loaf S size ni..
Boleh la...
Mengharapkan rasanya seperti yang tekak aku bayangkan
Sebab selalu kalau Fuji Bakery ni kalau sweet bun dia memang flufy...
Aku paling suka Custard Bun dia...
Memang sedap....!!
Selalu kalau Custard Bun tu beli kat 7E
Tak tahu lak kat Speedmart pun ada ...
Heeee....memang rezeki la
Nak beli ubat gigi dapat marble cake sekali..!!

Nampak moist...




2 comments:

  1. Sedap.kek pandan lagi best

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmmm.....mak kiter ada order Cheese cake leleh....tapi kuciwa....
      Hhhuhu

      Delete