Wednesday 10 October 2018

MAKAN NASI DALAM TALAM- IKUT SUNNAH RASULULLAH

Terajin nak tambah catatan dalam diary maya....
Makan  Dalam  Talam Berjemaah
Sunnah Rasulullah...
Nak clearkan folder draff
Dah banyak sangat pic


Makan Dalam Dulang@ Talam Berjemaah memang sunnah
Tapi dah kat Malaysia makan nasi la
Jangan lak nanti tanya..
Zaman nabi makan nasi ke..?
Hahahaha...
Sebab tu dah tulis awal-awal
Makan Dalam Talam
Bukam Makan Nasi Dalam Talam


Seronok jer aku tengok pic ni
Makan ramai2 dalam  talam
Ni pic dari mak aku
Tempat mak aku
Kawan2 mak aku  


Versi jemaah perempuan
Seronok ker makan ramai2 dalam 1 dulang..?
Mmm...mak aku cakap seronok sebab boleh mengeratkan silaturrahim...


Versi jemaah lelaki.....
Mak aku cakap versi lelaki ni lebih real dan lebih islamic sebab dorang terus gaulkan letak makanan dalam dulang tu
Memang real berkongsi makanan
Makan makanan yang sama..


Mak aku cakap sebab orang lelaki lebih simple
Lebih open



Mak aku cakap kalau perempuan kena buat slow2
Sebab ada yang xnak share makan bekas tangan orang lain gaul
So...mak aku cakap kena mulakan level by level
Mulakan dengan bungkusan lain2
Tapi still 1 dulang
Nanti dah biasa boleh biasakan makan 1 porsion  ramai2...


Bestnyaaaa....
Actually ...semua pic ni by mak aku
Mak aku cakap ni pic jamuan tempat mak aku
Kata  mak aku ni kerana tahun ni mak aku telah dilantik sebagai pengerusi kelab.
Sebab tu banyak jer pic2 aktiviti dalam handphone mak aku
Macam Chinese New Year..
Sambutan Raya..
Kacau Bubur Asyura bagai
Termasuklah makan dalam talam ni.
Mak aku cakap bila jadi pengerusi..
Kena rancang dan jalankan macam2 aktiviti
So..mak aku kata ni salah satu cara nak mengeratkan hubungan..
Hmmmmm....tink..!!!
Aku rasa aku nak tiru idea mak aku ni untuk aku buat kat class aku...
Haaaa.....aku dah ada idea dah untuk jamuan akhir tahun

2 comments:

  1. salam,

    lama dah tak makan sedulang ni. dulu masa kecik kecik in the 80s masjid kg hulu ada kelas ugama malam khamis. lepas tu ada makan lepas belajar lepas isya. nasi dalam dulang atas lauk asam pedas daging lembu. tetel. dan sayur kobis goreng simple.. dan ikan masin.. best oooo
    laju makan.. ok aja.. disediakan cerek bekas cuci tangan.. ok je.. membesar dengan pengalaman ni... no complication and issue.. then...

    ReplyDelete
    Replies
    1. WWalaikumussalam...
      Waaa...bestnya hidup dolu2...
      Dapat makan dalam dulang ramai2..
      Mmm...Asam Pedas Daging Tetel...mesti sedao...
      dah la tengah lapar ni...
      Nanti kiter nak try buat dalam jamuan class kiter...

      Delete