Wednesday 28 December 2016

SPAGHETTI SARDIN

Spaghetti Sardin..
Sarapan untuk aku..abang & kakak...
Eh,aku ngan kakak jer yang makan....
Pun aku makan sorang2 sebab kakak sambung tido...
Abang gi hantar mak aku meeting...
Pastu abang nak gi service kereta..
Mmm..mesti abang sarapan kt luar


Spagetti Sardin ni memang selalu mak aku masak untuk breakfast ..
MACAM KAT SINI...


Kadang2 untuk dinner...
Aku pun dah boleh masak sebab x susah pun..
Tapi yang ni mak aku la masak..
Subuh2 lagi mak aku dah masak..
Mak aku cakap sebab nak gi awal ada meeting..
Pastu abang nk gi service kereta kat KL...
Kalau lewat nanti abang jenoh nak makan jem ..
Sebab service centre tu abang cakap jalan nak gi  KLCC...memang jem..

SPAGETTI SARDIN
1 pack spagetti
1 tin sardin
1 labu bawang besar
3 bawang putih
1 sudu lada hitam tumbuk- jika nak pedas
5 cili padi- untuk extra pedas
4 sudu minyak
1 sudu teh garam
1pokok daun sup


Jerang air banyak dalam periuk hingga mendidih.Masukkan spagetti dan rebus anggaran 10 minit


Potong dadu bawang besar,bawang putih cincang dan cili padi juga dicincang halus


 Panaskan minyak..


Tumis bawang besar..bawang putih dan cili cincang..


Masukkan 1 tin sardin..
Kalau nak sedap guna 1 tin besar..
Kalau budget..guna 1 tin kecik....


Hancurkan sardin dengan sudip..


Tambah lada hitam tumbuk dan garam


Terus masukkan spagetti yang sudah direbus..
x perlu tos....


Kacau dan gaul rata ....
Jika nak spagetti lagi lembut..tambah sefikit aircrebusan spagetti.gaul rata..


Tabur daun sup cincang..
Sesuai untuk breakfast...lunch....dinner
Juga sesuai untuk bekal sekolah
Memang aku selalu bawa bekal Spagetti Sardin
Kalau bekal untuk kanak2 ribena nak bawa bekal gi tadika...xyah lah masukkan cili padi dan lada hitam..cukup sardin or tuna pun sedap..
Minggu depa  kan dah start sekolah..
1st week sekolah memang  kantin penuh ngan parent .
So ..bawa bekal yer...

No comments:

Post a Comment