Sunday 25 December 2016

ROTI CANAI KUAH ASAM PEDAS

Roti Canai Kuah Asam Pedas..
Mmmm...1st time makan..
Bukan x pernah makan Roti Canai..
Tapi selalu makan Roti Canai Kuah Dal..or..Kari..or..Kambing..or..Susu
Bukan x pernah makan Asam Pedas..
TAPI ..
TAK PERNAH makan Roti Canai Kuah Asam Pedas..!!!

Mak aku cakap idea nak makan Roti Canai Kuah Asam Pedas ni sebab kes gi Melaka yang kakak nak makan Kuih Keria Antarabangsa tu lar..
Lepas x dapat kuih tu kitorang just gi beli Klebang Coconut Shake..
Pastu masa ronda nak cari kedai makan nampak 1 kedai "Roti Canai Kuah Asam Pedas"..
tapi kedai tu tutup..
Kalau buka pun..xksn nak makan roti canai untuk lunch kan...heeee
So...dalam kecewa kakak tu kitorang gi makan kat McD jew..huhuhu..


So..idea makan roti canai cicah kuah asam pedas ni mak aku kata dari Melaka tu lar..
Roti Canai Segera jer pun..frozen food .
Makan ngan Kuah Asam Pedas Ubi Kayu..entri semalam tu.
Mmmm...not bad lar..
Selalu kuah Asam Pedas makan ngan Lempeng Cair .
Ni makan ngan Roti Canai..
Memang ngam lar...
Mak aku cakap...
Moral of the story..
Pasni kalau masak Asam Pedas..lebihkan kuah..
Frozenkan kuah...
Simpan juga Roti Canai frozen..


Ni bekal kakak pun guna frozen food..
Frozen Capati..
Mak aku masak capati roll..
Macam bekal yang selalu aku bawa gi sekolah ..
Capati letak telur dadar..daun salad..mayonis..cili sos  .
Gulung & wrap ngan aluminium foil..
Siap bekal kakak..
Mmmm...aku pun dah lama x bawa bekal ni .
Mak aku dah janji 2017 akan masak bekal special untum aku .

No comments:

Post a Comment