Monday, 12 December 2016

MAGGI TOMYAM SEDAP...

Maggi Tomyam Sedap...
Memang la sedap kalau dah boh udang bagai..
Kan...kan..
Kalau buka pack maggi boh lam mangkuk..
Curah air panas jerk ..
mana nak sedap kan...
Tapi klu time lapar...boleh jer..
Heeee....


Satu lagi yang buat namak sedap sebab dah pakai Qu Putih..
Hihihi..
Sebab kasi mak up skit..
Kena ada colourfull baru nampak meriah..


Prop pun kena juga...
Hahaha..
Prop ni dah nak expired..
Eh..prop pun ada expired juga ke..?..
Haaa...mestilah expired sebab prop tu kan Calendar 2016 nyer tu..
Nanti dah masuk 2017 expired la dia..
hehehe


Tapi yang penting bagi aku opkos la rasanya..
Kalau buah tembikai merah menyala tapi rasanya tawar or dah basi masam..
xde makna juga rupa yang cantik kan...
Macam orang juga..
Tengok cantik ..vouge ngalahkan retis..
Tapi molot longkang..
Mata tu mandang orang sinis jer macam kita hutang dia
Hidup asyik mendengki orang..
xde makna juga..
Ops...emosional plak...
hihihi...

Mee Maggi ni makanan darurat yang sentiasa ada stok kat umah aku..
Dolu aku jarang sangat makan maggi..
Tapi sekarang ni aku makan jer..
xde pantang2 der..
Tapi time axam ..haaa memang aku xkan makan maggi..
2 mangkuk maggi tomyam untuk aku ngan kakak..
Syyyyyy...
Mak aku yang masak..
Kalau aku masak...xde la camni..
Aku rebus jer pecahkan telor..ciap..
Mak aku masak untuk dinner..
Hihihi...dinner maggi
Sebenarnya kakak baru balik kerja..
Laparr....nasi xde..
Mak aku masak la maggi ni untuk kakak..
Aku tumpang la sekaki..

MEE MAGGI TOMYAM
2 pkt maggi tomyam
4 cawan kuah sup
1tangkai daun sup + daun bawang
2 udang
1/2 bawang besar
1/4 carrot
4 cili padi
2 hiris lemon

1.Panaskan kuah sup hingga mendidih..
2. Masukkan bawang..carrot dan cili padi.
3. Masukkan udang dan maggi..
4. Masak lagi 2 minit dan tutup api
5. Tambah daun sup daun bawang
6. Hidangkan dengan lemon or lime

Haaaa...tu rahsia maggi tomyam sedap..
Guna kuah sup..
Pasni kalau masak sup kuah lebih dah xde isi..
simpan..frozen..guna time nak masak maggi.

No comments:

Post a Comment