Sunday 25 December 2016

PIZZA HUT DAH MURAH..!!

Pizza Hut dah murah..!!
Iklan percuma untuk pizza hut..
Sebenarnya xdelah iklan percuma sangat..
Sebab Pizza Hut pun selalu juga bagi percuma..
Time aku order...dorang lewat hantar memang dorang akan bagi free voucer kan...!!
So..win..win la..
Hari tu dapat 2 free voucer lagii untuk 2 regular pan pizza sebab dorang lambat deliver.
Domino's pun selalu juga dapat voucer..hehehe
Kakak order untuk lunch aku ngan kakak sebab mak aku gi Hi Tea..
Kitorang x ikut..so request kt mak aku nak order pizza hut...
Kakak order 2 pan pizza regular saiz RM30..
Dah la minta 20 henggit jer kat mak aku..
Terpaksa la aku top up ngan duit aku sepohinggit..
Sebabnya...
Minggu sebelum tu kakak dah beli tapi take away..2 pan pizza regular saiz RM20 jer...1 sepohinggit..
Rupanya kalau delivery order 1 pan pizza regular tu dah jadi 15 henggit..
Sib baik dia bagi free voucer untuk 2 regular pizza..
Mmm..kira berbaloi la..


Ni nenek belanja hari Isnin untuk dinner..
Pakcik gi bli ngan Haikal..
Sebab klu delivery order lain harga dah .
Rugi la kalau order RM15 dapat regular saiz jew..
Kalau take away RM15 dah dapat Large saiz
Alaaa..bukan jauh pun...5minit jew
Buka tingkap umah pun dah boleh nampak bangunan tu..cuma x nampak restoran tu jer..hihihi..
Pakcik beli 2 Large saiz..RM30
Pastu guna free voucer  untuk regular..
So 2 Large..
1 regular..
Baru RM30..
x habis pun duit 50 yang nenek bagi tu..
voucer pun pakcik guna 1 jer sebab takut x habis makan..nenek bukan makan pun..
Baru hari apa tu pun kakak balik kerja pun beli pizza hut juga..drive thru .
Bukan drive thru kt restoran..
Kakak cakap drive thru tepi jalan jew..
Sebab kakak cakap runner dorang jual kat simpang jalan jer sambil pegang signboard atas motor jew..
Hahaha sempoi jew..
Mmmm...kata mak aku sebab sekarang ni ekonomi dah merosot...saingan peniaga makanan makin banyak..
So..masing2 kena la kreatif nak lakukan jualan
Mmmm....aku x faham sangat..
Kata mak aku ....sekarang ni kan food truck pun dah bnyk pilihan makanan yang macam2...
Food delivery pun dah banyak..
Bukan saja fast food...
Makanan untuk orang sakit lah..
Untuk budak sekolah pun dah banyak service delivery..
So semua orang kena kreatif untuk servive..
Mmmm...macam faham dah. .
Tapi cita2 aku nak buka boutique..
Bakery pun cam best juga...
Hmmmmm....
Yesss...!!!!
Boutique Cafe pun cam bast kan...
Tapiiiiii...
Mak aku cakap nak kerja apapun.
Kena ada ilmu dulu..
Jangan nak berangannnnn jer..
Huhuhuhu...


Ops..pizza dah sejuk..!!"
Kita makannnnn duluuuuuu...!!!!

No comments:

Post a Comment