Saturday, 13 July 2013

KENA BERSYUKUR


Hmmm..ayat bajet je kan...tapi betul la..lagi2 bulan posa ni...Posa tahun ni kami semua(keluarga aku la..) berazam nk berjimat..hehehe

Hai ni dh hari ke-4 puasa...Kalau tahun2 lepas,mak aku masak apa saja yang kami nak makan..Macam2 la kami minta..terutama abang aku seleranya mak oi..macam2..Air sampai 2 jenis..Kadang2 dia cakap ngan mak aku nak gi buang sampah...Memang dia bawa sampah gi buang..tapi senyap2 dia gi bazar Ramadhan beli air senyap2..Mak aku dh larang tapi dia beli juga..Pernah skali tu dia beli air tembikai & pepsi blue...air tembikai rasa sirap & air pepsi blue hanya warna je blue...hehehe kes Tipah tertipu la..Pastu dia dah x bli lagi air dah..Mak aku buat sendiri air tembikai..pepsi tu mak aku x buat la...

Tahun ni plak tinggal aku ngan kakak je...x best la abang xde..xleh nak rebut2 makan ngan dia. lagipun aku mmg suka cari gaduh ngan abang sbb aku tau abang aku sayang kat aku.. Kalau kakak ada angin sikit..Kadang2 nak rebut makanan ngan dia..dia terus bagi je semua..x best la..x mencabar..hahaha

Ha.tahun ni memang nak suruh mak aku jimat pun..Kena banyak syukur & makan seadanya je..xmo lebih2 dah..insap tgk gambar2 kt fb tu..ada yg xde makanan pun nk berbuka...

No comments:

Post a comment