Thursday, 25 July 2013

NASIK ARAB LAH....!!!! RAMADHAN 15.....

Ramadhan 15 maknanya dh setengah bulan dh kita puasa...Tapi rasa macam baru je lagi puasa...
Untuk tahun ni ...ni la hari pertama abang berbuka kat rumah...hmm mesti mak aku masak ayam sbb abang aku kan x makan ikan.....

Nampak mak aku beli ayam & sayur....tapi xtau apa yang mak aku nak masak... Kakak kata nak makan nasi ayam tapi aku nak nasi arab....tanya abang pun abang aku nak aNasi Arab juga..Yessss...!!!! 2-1 ..kalah la kakak.....

Makanya..mak akupun masak Nasi Arab....

Taraaaaa.....mak aku dh siap masak........Aku,mak & abang aku  makan yang lauk ayam panggang ni...

Kakak aku makan dengan ayam hitam ni...seriously...kuah ayam ni sedap giler...Nasi tu plak makan gitu sa pun dh sedap.....
Ni plak air asam untuk cicah ayam panggang tu....nipun sedap sangat...bukan macam air asam yang cicah ikan bakar tu...tapi ni air asam arab la kot sbb makan ngan nasi arab.. ada buah tomato & daun ketumbar yang dicincang... Haa jangan ingat aku x tau daun ketumbar sbb  mak aku memang bagitau  & aku memang suka bau daun ketumbar tu... kakak akupun suka sbb rasa dia macam sos yang makan kat Johnny's....

Dessert plak...mak aku buat dadi jagung lagiiiiii...& buah rambutan yang abang bawa dari kampung...

No comments:

Post a comment