Wednesday, 10 July 2013

HONEY MOONS STAR...STOK SAHUR....


Hehehehehehe.....anak bulan dh kelihatan....Hari pertama puasa...Malam tadi rasa berdebar je nk puasa...macam nak masuk darjah satu dulu2 je..hehehe...Mak aku dh pesan niat awal2 malam tadi...Mak aku kata tiap2 malam lepas je buka..terus niat untuk esok..sbb takut lupa....

Pepagi buta dh update blok sbb bangan awal kan.. hmmm ...tp x la bangun awal sgt pun...Awal sikit je...Selalu gi skolah ..mak aku kejut 5.30 lepas kakak  aku dh mandi....Kena kuar awal...KL ni biasa la takut jem... cuma hari ni mak aku kejut pukul 5.15...heee awal 15 minit jew....
 Gosok je mata..(eh,aku basuh muka la..) terus ngadap nasi panas  lauk daging goreng & sayur french bean...Lagi satu tradisi mak aku yg x pernah lupa sejak dari dulu2.mesti ada teh 0 panas...Habis juga la sepinggan nasi & secawan teh 0....

Pastu teringin plak nk makan benda ni...

Haa...mcm x pernah makan...tapi yang ni mmg belum pernah makan lagi...haa sbb dulu honey (STAR) jew..skarang dh ada MOONS...Waaa...bintang dh bersama bulan......sesuai la mula puasa ni....

Memang mak aku bli untuk stok sahur pun...Biasa la nnti dh lama sikit puasa aku mmg malas nk makan nasi... tahun2 lepas mak aku akan masak tapi bukan nasi putih ngan lauk bagai tu sbb aku xselera nk makan nasi waktu pagi... Selalu mak aku akan masak burger,sandwich,nasi goreng,tortilla ataupun roti john untuk sahur...Cuma hari ni mak aku paksa jg makan nasi sbb mlm td aku merajuk xnak makan nasi..Takut lapar siang nanti....tapi menda ni tetap aku nk makan juga pagi ni..semangkuk juga + susu

...Hehehee..

Dah buka kotak....kena la simpan dalam jar sbb takut nnti lemau plak honey moons star ni...

No comments:

Post a comment