Thursday, 25 July 2013

SAHUR 14 - RONDA2 JLN TAR...

Masa mak aku kejut aku ingatkan mak aku suruh bangun sahur..Tapi naper mak aku suruh tukar baju....tengok jam baru pukul 3 lebih jw.. Awalnya...!!!

Rupanya mak aku nak ajak aku temankan  gi amik abang aku... Abang aku ada appoinment HUKM...Dia naik bas dari dari kampung malam tadi..Pukul 3.45 aku ngan mak aku dah gerak nak gi amik kat Hentian Jalan Duta...kakak xnak ikut,,,dia tengah siapkan kerja skolah...

sepanjang jalan mak aku berbual je ngan aku.. Tiba2 nampak muka mak aku  berubah...Ingatkan mak aku sakit perut nak "b*r*k" ke....Rupanya mak aku kata dia dh tersalah jalan ..Patutnya lepas masjid wilayah kena lalu jalan bawah tapi mak aku leka bercakap terus naik jalan atas....

Sedar2 kami dh ada kat Jalan T.A.R..aku ngan maka aku sama2 ketawa ...hahahahaha....belum subuh kami dh ronda2 kat Jaln TAR....Hmmm tapi kan yang aku pelik tu sepanjang jalan tu yang aku nampak ramai pulak perempuan-perempuan seksi berjalan pagi2 buta kat KL ni... tak takut ke dorang....bila aku  tanya mak aku.. mak aku kata itu "pekerja sosial"...aku pun x faham...mak aku terangkan bahawa itu kebanyakannya pekerja kelab malam..disko & ........Oooooo....patutla dorang pakai seksi-seksi...baru hari ni aku tahu....Ye la..sebelum ni mana ada aku pernah lalu kt sini pukul 4 pagi macam ni....hehehehehe

Tengah asyik je aku tengok semua tu,abang aku call cakap dah sampai Hentian Duta...aku cakap la mak aku kata tunggu je hingga kami sampai sbb kami dah salah jalan...

Hmm pukul 4 lebih baru sampai Hentian Duta tu & dari jauh aku dh nampak abang dh makin kurus la...!!!!!!..Abang terus cakap ngan mak aku dia nak drive....waaa...mak aku kata abang aku gian nk drive la tu..Tadi masa naik bas xnak minta kt driver bas tu untuk drive...kompom  x sampai KL....hahaha

Pukul 5 baru sampai rumah...Abang nk gi sahur kat gerai dekat rumah kami sbb dia kata nak makan kat JJ...gerai yang dia selalu makan ngan kawan dia...Abang aku ajak aku tapi aku x nak sbb takut lambat... nanti nak mandi & siap gi skolah..

Mak aku cuma masak ayam goreng segera je untuk aku ngan kakak sbb dh lambat...Memang ada nasi tapi biasa la kami memang x suka makan nasi waktu sahur...Pukul 5.30 dh mandi & siap2 nak gi skolah..

Abang aku pun siap sama sbb nk terus gi HUKM....Pukul 6.50 kami dh sampai skolah....Abang ngan mak aku terus gi HUKM ...habisssssss.....!!!! heeee

No comments:

Post a comment