Thursday 22 November 2018

TERUNG GORENG TEPUNG


Mak aku masak Terung Goreng Tepung
Terung yang panjang warna purple tu
Dah banyak kali mak aku buat
Dan aku memang suka
Kalau Terung Masak Kari ..masak sayur..
Aku x suka
Tapi Terung Goreng Tepung aku suka...
Sebab sedap...
Rangup luarnya...
Jiucy dalamnya....!!
I like it...!

Mak aku buatkan Terung Goreng Tepung
untuk  Supper
Heeee....biasa la dah hujung tahun gi sskolah pun bukan ada mender sangat..
Homework opkos xde
Memalam ngadap TV..
Macam orang xde tanggungjawab jer..
Hahahaha...
Pastu lapar...
Nak makan...
Xmo la nasi
Nak yang something light
xmo yang manis
Nak yang something  savoury...
Haaaa.....
So...mak aku buatkan Terung Celup Tepung...
Cicah Cheese Sauce...
Mmmmm...yummy for my tummy...!




TERUNG GORENG TEPUNG
2 biji terung panjang purple
minyak untuk goreng

Bahan Tepung:
1/2  cawan tepung pedasBestaru
air secukupnya untuk bancuh tepung

** kalau tiada tepung pedas
     boleh ganti tepung gandum
     + sebuk kari dan sikit garam

1. Basuh dan potong serong terung sederhana tebal
2. Tepung pedas dibancuh dengan air seperti batter untuk goreng pisang
3. Celup kepingan terung dan gorenglah hingga garing
4. Seap dimakan panas-panas semasa masih rangup


Licinnnn.....
Brrrrr...Alhamdulillah...
Ok..bye

2 comments: