Thursday 22 November 2018

MAKAN SAYAP AYAM JAK..!

Makan Sayap Ayam jak...!
Hahahaha...cam pelik jer sebut sayap ayam
Sebab selalu sebut kepak ayam
Kalau bahasa kampung nenek aku panggil Chicken Wing..
Hahahahaha.....


Sayap Ayam Bakar
Cicah sos sedap..
Heeee...tetiba lak asyik panggil sayap..!
Sebabnya penjual chicken wing ni yang cakap Sayap Panggang..!
Yang jual ni Sarawakian..
Memang pekat Sarawak dia..!
Rupanya orang Sarawak panggil Sayap..!
Aukkk....!
Kamek makan Sayap jak..
Nyamannnnn....
Aukkk.....!
Hahaha......aku selalu ajuk Umi Amirah speaking Sarawak...
Tapi kadang sik betul jak..
Hwa..hwa..hwa..
Kalau gi umah Umi Amirah..
Dengar family dia speaking Sarawak...
Huh...kadang sepatah hagham aku sik faham..
Yang aku faham..
Kitak & Kamek jak..!!
Hahaha...
Yang pasti Kek Lapis Horlick yang mak dia masak memang terboik…!


 Bau Sayap Panggang ni..
Aummmmmm....!!!


 Masa gi Sarawak dulu pun memang nampak banyak gerai2 chicken wing ni kt foodcourt..


Pic dalam older post.....kat Sarawak...
Ni sayap ke ayam..dah x hengat
Tapi macam sayap
Makanan kat Sarawak sedap2....
Tapi pagi susah nak cari kedai untuk breakfast..
Agaknya orang pompuan  Sarawak rajin2 semua..
Semua masak  breakfast sendiri kat umah..
Heee...aku agak la..
Tapi kalau kat foocourt  semua makanan sedap2.

Aku makan sampai jilat2 jari..
Bau smoke dia memang feel
Aummm..
Ok..bye

2 comments:

  1. cuti balik kg nanti boleh buat kat kg.. experiment..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waaaa.. ..best kannn.....
      mmm..nak ajak Haikal ..Aqil .
      Mesti dorang sukaaaa....
      Tak sabar nak balkk....
      oh..oh..oooo balik kampung..
      Hati giranggggg

      Delete