Thursday 15 November 2018

NASI GORENG AYAM CARIK vs SUP PANAS

Nasi Goreng Ayam vs Sup Panas
Dinner  aku ngan mak aku...
Nasi Goreng bukan Nasi x habis
Tapi Nasi Goreng guna nasi yang baru dimasak
Sebab aku nak.makan Nasi Goreng Ayam

Nasi Goreng Ayam Carik
Bukan Ayam Drumstick
Sebab xde drumsteak
Mak aku cakap ada isi ayam jer
So..Mak aku cakap just goreng 2 ketul isi ayam hingga garing
Pastu carik3kan masuk dalam nasi goreng..
Mmmm....sedap la...
Senang nak makan...
Pejam mata pun x risau sebab xde tulang...
Hahaha...ada ker orang makan nasi sambil pejam mata..?


 Nasi Ayam Carik namanya

NASI GORENG AYAM CARIK
1 cawan beras basmathi- masak nasi dan leraikan
2 ketul  isi ayam - jadikan ayam goreng garing
2 pokok sawi
2 sudu minyak
1/2 sudu teh garam

Bahan Tumbuk:
3 cili padi.merah
3 bawang putih

1. Panaskan minyak dan tumis bahan tumbuk
2. Tambah isi ayam dan goreng lagi hingga naik minyak
3. Bila garing masukkan  nasi yang dah dilerai
4.  Kacau rata hingga berwap
5. Masukkan garam, sawi dan gaul rata
6. Sesuaikan rasa


Nasi Goreng Ayam Carik Panas2
Makan ngan Sup panas2 juga



Tapi cuaca sejuk2
So.. makan makan je la nasi goreng dan sup panas ni  sambil melihat titisan hujan lebat dipetang hari..
Dinner...tapi makan diwaktu senja..
Kira dinner la kann...hahahaha
Hujan oh hujan....
Ada rahmat yang turun bersama hujan..
Nasib baik juga sempat selamatkan kain yang sedang dijemur..
Kalau hujan ditengah malam pun aku sanggup bangun untuk selamatkan kain yang dijemur..



 Sup Panas ni actually mak aku kata guna dough chickenball yang dah masak sebelum tu
Doughnya mak aku cakap frozenkan ..
Pastu defross dan gentel masak Sup
Cara buatCHICKENBALL ada kat sini...
Mak aku cakap masak Sup Budus jer..
Just masak clear soup & tambah homemade chickenball..
Tapi rasa dia memang x budus..
Ssbab walaupun balak sempoi
Tapi rasa dia bapak sedap bai...!


Nasi Goreng Ayam Carik  sorang sepinggan
Sup Panas2 sorang semangkuk..
Ok..bye

No comments:

Post a Comment