Monday 26 November 2018

AIR JANDA PULANG

Air Janda Pulang..
Mak aku cakap minuman yang terkenal kat Negeri Sembilan...
Nama asal dia Jando Pulang..!
Haaaa....air apa tu...?
Sapo Jando tu..?
Hadoiii...naper la namanya gitew..?
Mmm..mak aku cakap dolu2 ada dalam majalah Air Janda Pulang ni
Tapi mak aku cakap rupa dia macam air bandung kelapa sebab diletakkan sirap merah dan susu dalam air kelapa tu..
Tapi bila baca info .
Mak aku kata ada versi ori menggunakan gula enau..
Tapi dah xde gula enau..
Guna la gula kelapa a.k.a gula melaka.
Campur jer gula enau @ gula melaka ikut manis sendiri..
Tambah ais...minum sojuk2...
Tapi omak den cakap campur sikit garam..
Kasi kick..!


 Air Janda Pulang ni mak aku cakap ada 2 versi
Ori version guna gula enau
Gula enau tu macam gula melaka la..
Gula melaka mak aku cakap buat daripada nira kelapa
Gula enau buat dari nira enau..
Pokok enau aku x tahu
Tapi buah enau aku tahu sebab mak aku selalu beli..
Aku x suka buah enau
Tapi mak aku memang suka makan buah enau tu..
Kalau beli kat Hero..bjah enau tu ditulis Kolang Kaleng...sebutan Indonesia swbab diimport dari Indon pun...

 Kisahnya abang belikan Air Kelapa
Abang kata x campur gula
Mak aku cakap nak buat Air Janda Pulang...
Ops...Air Anak Dara Pulang xdo ko..?
Hahaha...
Mak aku cakap Air Janda Pulang ni ada kisahnya....
Bila aku tanya...mak aku xnak citer..
Mak aku suruh baca info tu ...SEJARAH AIR JANDO PULANG kat sini....
Diceritakan oleh orang Nismilan...
Kira macam Love Story jugak la...
Versi Dudo & Jando la...
Hahahahaha.....
Agak2 citer tu betul2 ke cobaan..?
Mmm...omak den kato.....tak dapek nak jawab an...!

Inilah namanya Air Jando Pulang...
Kalo ada masalah dengan namo tu jangam piem den...!
Tal dapek den nak nolong do...!
Ok.bye...!

No comments:

Post a Comment